امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی به همراه جمعی از مدیران استان همدان از یک واحد دامداری ۵هزار راسی در منطقه کبودراهنگ که نزدیک به ۱۰ سال برای بهره برداری با مشکلاتی مواجه بوده، بازدید کرد و خواستار رفع سریع مشکل این واحد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز با جمعی از مدیران استان از یک واحد دامداری ۵ هزار راسی در منطقه کبودرآهنگ که نزدیک به ۱۰ سال برای بهره برداری با مشکلاتی مواجه بوده، بازدید کرد و خواستار رفع سریع مشکل این واحد شد.

وی در این دیدار ابراز امیداوری کرد که حضور مسئولان زمینه ساز رفع مشکلات موجود باشد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که امروز همه ما در اینجا حاضر شده‌ایم، بهره‌برداری و شروع به کار این واحد تولیدی است.

امام جمعه همدان افزود: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است، اشتغال حدود ۴۰۰ نفر در یک مجموعه، موضوع بسیار مهمی است که نیازمند همکاری دولت و دستگاه‌های مختلف برای برطرف شدن آن هستیم.

وی خواستار رفع هر چه سریعتر موانع موجود شد و گفت: دغدغه همه مسئولان برطرف شدن این مشکل است و علت حضور ما در این جا نیز همین موضوع است، که اختلاف بین دستگاه‌ها نباید زمینه ساز معطلی ده ساله این واحد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اگر امکان ایجاد شغل حتی برای یک نفر هم فراهم باشد، باید همت جدی برای آن داشته باشیم، در حالی که با راه اندازی این واحد، حدود ۴۰۰ نفر می‌توانند مشغول به کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه دادن این روند همراه با ضرر بیشتر است، خاطرنشان کرد: در جریان مشکلات به وجود آمده در این واحد، هم بانک ضرر کرده است، هم تولیدکننده و هم افرادی که می توانستند در اینجا از سال ۸۸ مشغول به کار شوند، بنابراین باید به سرعت این مشکل را برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه همه ما مدافع بیت المال هستیم، گفت: اگر سرمایه عظیم یک نفر از بین برود، آنجا حفظ بیت المال از نظر حقوقی و شرعی بی معنا است و لذا خوابیدن این سرمایه آن‌هم به مدت ۱۰ سال در این مرکز، ضرر به بیت المال محسوب می‌شود.

تقدیر از دغدغه امام جمعه همدان برای رفع موانع تولید

ظاهر پورمجاهد، معاون استاندار همدان در امور اقتصادی نیز با اشاره به مشکلات این دامداری، اظهار داشت: امروز باید ضمن حمایت از این سرمایه گذار با احیای آن، سریع‌تر شاهد تولید و فعالیت آن باشیم.

وی با تقدیر از دغدغه نماینده ولی فقیه در استان همدان در راستای رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: مقرر شد تا در مدت ۶ ماه وضعیت این واحد تولیدی مشخص شود و لذا از امروز تلاش بنده و همه مسئولان در رفع مشکل این واحد خواهد بود.

بسیار از سرمایه داران به دنبال دلالی و سرمایه گذاری در زمین هستند

مسئول این واحد تولیدی نیز با بیان اینکه تغییر در مدیریت بانک از ارائه خدمات به این واحد جلوگیری کرد، گفت: کلنگ این مرکز از سال ۸۵ به زمین خورده است اما متاسفانه با مشکلاتی که در عرصه دریافت تسهیلات با آن مواجه شده‌ایم آغاز به کار این مجموعه تا به امروز رخ نداده است.

وی تصریح کرد: اگر در سال ۸۸ مشکلات دریافت تسهیلات بانکی برای این واحد به وجود نمی‌آمد، امروز به جای یک واحد خالی، شاهد ۱۱ هزار راس گاو و تولید ۴۰ محصول لبنی و اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر بودیم.

این تولید کننده در پایان صحبت های خود نیز با اشاره به اینکه کمتر کسی امروز در عرصه تولید قدم می‌گذارد، مطرح کرد: بسیاری از افراد که سرمایه‌ای در دست دارند با قرار دادن سرمایه خود در کارهای دلالی و خرید و فروش زمین به دنبال سود آوری از این طرق مختلف هستند و ریسک انجام کار تولیدی را انجام نمی دهند.