مدير مدرسه علميه حضرت آمنه(س) فريدونكنار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار گفت: بیشترین هجمه و سرمایه گذاری دشمن در راستای تضعیف خانواده انجام می شود؛ از این رو خواهران طلبه باید در برنامه های تبلیغی خود بیشتر به مباحث خانواده و تربیت فرزند بپردازند.

خانم منیره سادات کامرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، گفت: یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های مهم مدارس علمیه خواهران، تربیت بانوان متخصص و کارآمد با توجه به خط فکری و منشور انقلابی که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کرده‌اند، است.

وی با اشاره به این‌که تربیت محقق و پژوهشگر هدف بعدی حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: خواهران طلبه علاوه بر درس‌های آموزشی و علمی، واحدهای پژوهشی را نیز از ابتدا با موضوعات مختلف آموزش می‌بینند که این امر باعث مهارت بسیاری از آن‌ها در زمینه نویسندگی و شعر شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که فرمودند «نیمی از جامعه را زنان تشکیل داده و تربیت نیمی دیگر نیز بر عهده زن است»، تأکید کرد: عواطف مادری تکلیفی است که خدا به شکل فطری در نهاد زن قرار داده و تداوم بخشیدن یک نسل از لحاظ تربیتی و اخلاقی را نیز به عهده او گذاشته است؛ به همین خاطر اگر زن یک جامعه از لحاظ فکری و علمی به بلوغ نرسد، آن کشور از پایه و بنیاد دچار آسیب می‌شود.

کامرانی در ادامه با بیان این‌که هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان به پیکره خانواده وارد می‌شود، گفت: توصیه ما به طلبه‌ها این است که در سخنرانی‌ها و برنامه های تبلیغی خود به خصوص در مجالس زنانه، به مباحث خانواده و تربیت فرزند بیشتر بپردازند؛ چرا که دشمن در این مسئله، سرمایه‌گذاری فراوانی کرده است.

وی گفت: مدرسه علمیه خواهران شهرستان فریدونکنار از سال ۹۴ در فضای کوچکی شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر دارای بیش از ۸۰ طلبه مشغول به تحصیل است که در سال تحصیلی آینده، ۱۷ طلبه آن فارغ‌التحصیل می‌شوند.

استاد حوزه یادآور شد: با وجود این که مدرسه علمیه خواهران فریدونکنار پنج سال سابقه فعالیت دارد، اما حمایت خوبی از سوی مسئولین این شهر برای این مدرسه علمیه صورت نگرفته است و در برخی از امور نیز متأسفانه برای ادامه دادن مسیر فعالیت خود با سنگ‌اندازی‌های زیادی از سوی برخی افراد روبه‌رو شده است.

وی اعلام کرد: کلاس‌های عمومی مختلفی مانند اخلاق در خانواده، احکام بانوان، مشاوره، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود که نبود فضای کافی، محدودیت‌هایی را در برگزاری این کلاس‌ها برای ما ایجاد کرده است.

کامرانی اظهار کرد: با توجه به این‌که طلبه در ابتدای فعالیت خود، علوم پایه دین را مطالعه می‌کند و هدف اولش در کنار تحصیل، خودسازی است؛ به همین دلیل برخی مردم فکر می‌کنند که این قشر کمتر در فضای بیرونی حضور دارند؛ اما در واقع طلبه‌ها هم‌زمان در اجتماع و فضای مجازی ایفای نقش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فریدونکنار یک شهر توریستی است که در طول سال به‌خصوص ایام تعطیلات، میزبان بسیاری از مردم با تفکرها و فرهنگ‌های مختلف است که همین امر موجب هجوم موج زیادی از هجمه فرهنگی بر روی مردم و به‌ویژه بانوان این شهر می‌شود که این امر نیازمند توجه و همکاری بیشتر مسئولین به‌خصوص در تخصیص بودجه‌های فرهنگی است.