حسن ملکی

حوزه/ نیازمند همکاری حوزه علمیه و مراکز شاخص پژوهشی آن هستیم و سازمان پژوهش در دوره جدید تلاش دارد نگاه مثبت گذشته را بیشتر محقق نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر تعامل نظام مند این سازمان با ارکان حوزه علمیه جهت تحقق تعیلم و تربیت اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین تاکید کرد.

وی گفت: برای نیل به آموزش و پرورش تراز، نیازمند همکاری حوزه علمیه و مراکز شاخص پژوهشی آن هستیم و سازمان پژوهش در دوره جدید تلاش دارد نگاه مثبت گذشته را بیشتر محقق نماید.

این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان این که ارتباط  نظام مند  وزارت آموزش و پرورش با حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است افزود: خوشبختانه نگاه تحولی حوزه در سالهای اخیر و نیز مدیریت آیت الله اعرافی راه را برای استفاده بیشتر ازظرفیت عظیم علما، روحانیت و طلاب جوان و خوشفکر در عرصه تعلیم و تربیت باز کرده و ما این فرصت راغنیمت شمرده و در صدد نهایت استفاده از عرصه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تربیتی حوزه علمیه در کمک به آموزش و پرورش هستیم.   

عضو ستاد همکاریها افزود: تحولی بودن حوزه از فرصت هایی است که می توان برای آموزش و پرورش استفاده کرد و نگاه سازمان پژوهش و برنامه ریزی بر اساس تحول است و جهت تحقق آن ارتباط با حوزه علمیه باید بیش از گذشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روح تحول، تربیت اسلامی است گفت: حوزه علمیه هم با برنامه علمی طالب این گونه روش هاست و در همکاری با آن باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که پژوهش های دین محور در عرصه تعلیم و تربیت به سمت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  سوق داده شود.

ملکی افزود:برنامه های درسی به طور ذاتی باید با دین پیوند بخورد و بهترین نهادی که می تواند ما را در این مسیر کمک کند حوزه علمیه و فضلای پژوهش گر دراین عرصه است.

وی افزود: فهم دو طرفه، نگاه حرفه ای نظام مند،   داشتن برنامه و اراده ملی برای تنظیم  بودجه  مورد نیاز، ارکان یک همکاری موثر را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر ساماندهی ارتباط  با لوازم مؤثر گفت: از برنامه های سازمان پژوهش و برنامه ریزی، شناسایی طرح های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه است که باید در نشست ها و دیدار های جداگانه با مسئولین مربوطه، این مهم صورت پذیرد.

ملکی افزود: دیدگاه های سازمان پژوهش را برای حوزه علمیه معرفی می کنیم تا نیازهای متقابل را بررسی نموده و با برش اختصاصی  از برنامه ۵ ساله  همکاریها و تعیین نسبت سازمان با آن، برنامه های  خرد و شاخص را برای ادامه مسیر تدوین نماییم، سپس ملاقات با آیت الله اعرافی برنامه مدونی جهت علمیاتی شدن ارائه گردد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷