نوروزی

حوزه/ مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: دلیل نبود اینترنت پاک در ایران کوتاهی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام رسول نوروزی صبح امروز در جلسه معاونان حوزه علمیه قزوین با بیان این که امروزه اینترنت کاربرد فراوانی در زندگی مردم دارد، اظهار کرد: باید بدانیم که اینترنت دارای لایه های حاکمیتی، مدیریتی و مصرف کننده و کابر است و متأسفانه ایران فقط مصرف کننده و کابر است و در مدیریت اینترنت نقشی ندارد.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه اینترنت قالب نیست، بلکه محتوا است، افزود: تشبیه فضای مجازی هم به فرصت و هم تهدید نادرست است و بیشتر این فضا چالش و تهدید است چرا که ایران در مدیریت اینترنت نقشی ندارد.

وی ادامه داد: چاقو اگر دسته اش در دست شما باشد هم تهدید و هم فرصت است، اما اگر تیزی آن را در دست شما قرار دهند فقط تهدید است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه تقریباً ۹۸ درصد فعالیت های افراد در فضای مجازی و نیازهای واقعی آنان به اینترنت مربوط به سایت های داخلی است و فقط ۲ درصد نیاز به سایت خارجی دارند، بیان کرد: دلیل نبود اینترنت پاک در ایران علیرغم فراهم بودن زیرساخت آن، کوتاهی مسئولان است.

وی به بیان مضرات جسمی و روحی استفاده مدام از اینترنت در پیک شبانه‌ پرداخت و بیان کرد: طرح اینترنت رایگان شبانه بسیار مخاطره‌آمیز است و افراد را دچار آسیب‌های جسمی و روحی فراوان می کند.

انتهای پیام