سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: امروز هر مطلب برخی از کانال ها و گروه ها مانند همان موشکی است که در دوران جنگ تحمیلی بر خانه ای وارد می شد و یک خانه را ویران می کرد و اکنون بر قلب و فکر جوانان فرود می آید و آنها را از ایمان تهی می کند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به نقش روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین در شرایط امروز، اظهار کرد: در فضای دفاع مقدس؛ طلاب و روحانیون در بین اقشار، بیشترین حضور را در خط مقدم جبهه ها وفعالیت های رزمی و تبلیغی داشتند، فعالیت هایی که نشان داد طلاب و عالمان دینی تنها اهل منبر و مسجد و سخنرانی نیستند و در موقع عمل، اسلحه به دست در خط مقدم جبهه ها مبارزه می کنند.

وی افزود: بیشترین آمار شهدا مربوط به شهدای روحانی در میان اقشار مختلفی است که به جبهه ها اعزام شدند که مصداق و جامه عمل پوشاندن به فرمایش نورانی معصوم است که فرمود: "مردم را با اعمال خود دعوت کنید".

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر دعوت عملی طلاب و روحانیت به جهاد و مبارزه، تصریح کرد: طلاب اسلحه به دست در خط مقدم جبهه ها حضور پیدا کردند و مردم را دعوت عملی به جهاد و مبارزه و دفاع از آب و خاک و دین و ناموس ایران نمودند که این موضوع از حیث تاریخی برای تشیع و عالمان دینی جایگاه بسیار بالا و والایی دارد.

وی اضافه کرد: اگرچه در جنگ تحمیلی از حیث محتوایی و سخت افزاری ضعیف تر از دشمن بودیم، اما آنچه که باعث پیروزی و روحیه در بین رزمندگان می شد نرم افزار ایمان بود، که این نرم افزار باورهای اعتقادی و روحیه توسل و توکل به خدای تبارک و تعالی بود که توسط روحانیون و طلاب ایجاد می شد.

حجت الاسلام مومنی، برپایی جلسات دعا و ذکر و سخنرانی را باعث ایجاد شور و نشاط معنوی در جبهه ها عنوان کرد و ادامه داد: جنگ ما نشان داد آنچه که پیروز میدان است، ایمان و روحیه مومنانه و فداکارانه است و تجهیزات نمی تواند در جنگ سرنوشت ساز و تعیین کننده باشد و امروز نیز فضای جنگ و میدان جنگ تغییر یافته است.

وی خاطر نشان کرد: میدان آن روز جنگ، فضای فیزیکی و میدان جغرافیایی بود، اما امروز فضای جنگ، فضای مجازی است و جنگ ما، جنگ اعتقادی و فرهنگی شده است و ابزار این جنگ، فضای مجازی است که بیشتر آن در اختیار دشمنان قرار دارد.


*شبهات فضای مجازی امروز به مثابه موشک در دوران دفاع مقدس است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیون در فضای مجازی، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب امروز فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان است و کسانی که باید لباس رزم بپوشند و در این صحنه حضور پیدا کنند، طلاب هستند که باید فعالانه در فضای مجازی حضور یابند.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید مدیریت، تولید محتوا و صف آرایی دشمن را در این جبهه به خوبی ببینند و بتوانند با مدیریت صحیح صف آرایی هایی که به شکل سازمان دهی شده و برنامه ریزی شده در فضای مجازی ایجاد می شود به هم بزنند و سدی در مقابل هجمه ها باشند.

حجت الاسلام مومنی برخی مطالب در فضای مجازی را تخریب کننده بنیان خانواده دانست و افزود: امروز هر مطلب برخی از کانال ها و گروه ها مانند همان موشکی است که در دوران جنگ تحمیلی بر خانه ای وارد می شد و یک خانه را ویران می کرد و اکنون بر قلب و فکر جوانان فرود می آید و آنها را از ایمان تهی می کند، لذا باید طلاب و روحانیون به واسطه فعالیت خود در این فضا سدی ایجاد کنند تا بتوان این هجمه را پشت سر گذاشت.
انتهای پیام