زن مسلمان هندی در میان ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار مجله تایمز

 حوزه/ روزنامه تایمز، بلقیس ۸۲ ساله زن سالمند مسلمانی از نیودهلی هندوستان را یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ نامگذاری کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، بلقیس ۸۲ ساله که به صدای مسلمانان به حاشیه رانده شده در هندوستان تبدیل شده است، در میان ۱۰۰ شخصیت برجسته و تاثیرگذار روزنامه تایمز گذاشته شد.

بلقیس،  این زن سالمند که هر روز از ساعت ۸ صبح تا نیمه شب ‌در اعتراض به وضعیت مسلمانان در هند تحصن می کند، در این باره گفت: من اینجا می‌نشینم تا خونی که در رگ‌هایم جریان دارد از حرکت بایستد و کودکان این کشور و جهان بتوانند هوای عدالت و برابری را تنفس کنند.

این زن مسن در جریان اعتراضات گسترده علیه قانون جنجالی اصلاحیه شهروندی، که می تواند از تابعیت مسلمانان در این کشور جلوگیری کند، صدای حاشیه نشینان در هند شد. وی در میان هزاران زن معترض جوان، به یک نماد مقاومت تبدیل شده است.

اعتراضات ابتدا در منطقه آسام آغاز شد و به سرعت به سایر ایالت ها مانند دهلی، مگالایا، آروناچال پرادش و تریپورا سرایت کرد.

ناظران بسیاری از اعضای حزب حاکم هندوستان را به برگزاری مراسم سخنرانی نفرت محور و خشونت پرور علیه معترضان متهم کردند که سبب خشونت‌های زیاد و بی‌رحمانه‌ای از سوی هندوها علیه مسلمانان شد. خشونت‌هایی که در ماه فوریه در شمال غربی دهلی باعث کشته شدن حداقل ۵۳ تن شد. در ادامه نیز پلیس هند به بهانه مبارزه با شیوع ویروس کرونا اجتماعات عمومی در این کشور را ممنوع اعلام کرد.