خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه محوریت و هدایت جنگ تحمیلی به دست روحانیت بوده است، گفت: درست است که سپاه و ارتش نقش پررنگی در این دوران داشتند اما نقش بزرگ را امام خمینی(ره) بر عهده داشت؛ روحانی دیگری که نقش مهمی در هدایت جنگ داشت امام خامنه ای بود که به عنوان نماینده امام راحل در میدان جنگ حضور داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس در شهرستان دیّر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، حضور روحانیت در جنگ تحمیلی را بسیار پررنگ دانست و اظهار داشت: بسیاری از طلاب در آن زمان به صورت داوطلبانه و خودجوش در دفاع مقدس شرکت می کردند و عده ای هم به صورت منسجم و در قالب تبلیغی در جبهه نبرد حاضر می شدند، به همین جهت آمار دقیقی از شهدای روحانی استان نیست.

وی با بیان اینکه نقش طلاب و روحانیت در دفاع مقدس کمتر بیان شده است، گفت: لازم است روحانیون در بخشی از کارهای تحقیقی که انجام می دهند به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: طلاب و روحانیون علاوه بر اینکه در گردان های مختلف شرکت می کردند، برخی از گردان ها و تیپ ها کلاً طلبه بودند و ۱۴۳ فرمانده روحانی در دفاع مقدس داریم که در رده های مختلف فرماندهی می کردند.

حجت الاسلام خدری تعداد شهدای روحانی دفاع مقدس را چهار هزار و ۶۲ شهید عنوان کرد و اظهار داشت: روحانیت به تناسب جمعیت خود نسبت به دیگر اقشار بالاترین آمار شهدا را دارد که نشان از نقش روحانیت و پیشتازی آن در دوران دفاع مقدس است؛ آنها اسلحه بر دوش و با لباس بسیجی و عمامه در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه محوریت و هدایت جنگ تحمیلی به دست روحانیت بوده است، ادامه داد: درست است که سپاه و ارتش نقش پررنگی در این دوران داشتند اما نقش بزرگ را امام خمینی(ره) بر عهده داشت؛ روحانی دیگری که نقش مهمی در هدایت جنگ داشت امام خامنه ای بود که به عنوان نماینده امام راحل در میدان جنگ حضور داشت.

حجت الاسلام خدری با اشاره به نقش مؤثر ائمه جمعه در دفاع مقدس، گفت: نقش ائمه جمعه در روحیه بخشی به مردم بسیار چشمگیر و مؤثر بود؛ یکی از منابعی که لازم است طلاب و روحانیون به آن توجه داشته باشند کتابچه «منشور روحانیت» امام خمینی(ره) است که پیام های آن درخشش خاصی دارد و لازم است اساتید حوزه به صورت عمیق این کتابچه را مطالعه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ روایات است و دنیای امروز به دنبال تحریف واقعیت ها است، گفت: هر زمان اتفاقی افتاده عده ای سعی کردند به نفع خود آن اتفاق را تفسیر و یا تحریف کنند.

انتهای پیام/