امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر با بیان اینکه روحانیت نقش تقویت کننده در روحیه رزمندگان در دفاع مقدس داشت، گفت: اگر انسان از نظام، دین و انقلاب خود دفاع کند، آن نظام، مقدس است و این همان چیزی است که روحانیت در زمان دفاع مقدس جا انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر صبح امروز در همایش نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس در مصلی جمعه دیّر با بیان اینکه دفاع مقدس ما یک دفاع همگانی بود، اظهار داشت: نقش روحانیت به ویژه امام راحل در این جنگ هشت ساله بسیار موثر و پررنگ بود.

امام جمعه دیر گفت: درست است که جنگ ما با رژیم بعثی عراق بود اما امام خمینی(ره) اولین پیامی که صادر کرد این بود که دشمن اصلی ما در جنگ آمریکا است و او پشت پرده این جنگ قرار دارد.

وی با بیان اینکه نقش امام از آغاز تا پایان جنگ مدبرانه و حکیمانه بوده است، گفت: مراجع عظام تقلید نیز با صحبت خود و پیام خود پشتوانه بزرگی برای دفاع مقدس بودند و با سخنان خود و تزریق روحیه به مردم آنها را به حضور در جبهه تشویق می کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت: ۷۵ درصد عامل پیروزی ما در دفاع مقدس روحیه بالای رزمندگان و ۲۵ درصد آن مربوط به تخصص و سلاح است؛ در واقع اگر رزمنده روحیه نداشه باشد و اعتقادی به جنگ با دشمن نداشته باشد دستش پشت ماشه می لرزد به همین جهت رهبر انقلاب همواره بر تقویت روحیه تاکید دارد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه روحانیت نقش تقویت کننده در روحیه رزمندگان در دفاع مقدس داشت، افزود: اگر انسان از نظام، دین و انقلاب خود دفاع کند، آن نظام، مقدس است و این همان چیزی است که روحانیت در زمان دفاع مقدس جا انداخت؛ روحانی شهید ابوتراب عاشوری چنین شخصیتی بود که نقش زیادی در روحیه بخشی به رزمندگان داشت.

وی به بیان آمار از حضور روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و گفت: ۲۰۸ امام جمعه ایثارگر و ۴۳ امام جمعه شهید در دوران دفاع مقدس داریم؛ همچنین در بین شهدای دفاع مقدس ۸۴ شهید از علمای اهل سنت هستند. علاوه بر این در بین شهدای غواص تعداد ۷۳ طلبه شهید شدند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ۱۲۴ شهید آر پی جی زن، ۳۸ شهید عملیات و اطلاعات، ۸۸ شهید طلبه در بخش شهدای مخابرات و ۵۳ شهید روحانی امدادگر و ۴۵ شهید طلبه معلم در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است.

گفتنی است، در پایان این همایش از خانواده های شهیدان حجت الاسلام مهدی اندرواژ(خیر اندیش)، قاسم کاظمی و یدالله امینی سه شهید طلبه شهرستان دیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/