شهید گمنام مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد

حوزه/ یادمان شهید گمنام مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) یزد احداث می شود.

به گزارش  خبر نگار خبرگزاری حوزه از یزد؛ همزمان با هفته دفاع مقدس جلسه ای با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، سرهنگ منصور زارع  مدیر کل اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان یزد، آقای رشید نیا مؤسس و خانم دهقان منشادی مدیر مدرسه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) برگزار شد .

در این جلسه هریک از شرکت کنندگان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، بر اجر نهادن و زنده نگه داشتنِ یاد و نام شهیدان بخصوص شهیدان گمنام تاکید کردند.

 در این نشست، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس وچهلمین سالگرد آن و یاد و خاطره شهدا و اهمیت وجایگاه شهیدان و امام الشهداء در جامعه افزود : یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی ایثار وشهادت است؛ در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با ازخودگذشتی ها و ایثارگری های خود، مایه آبروی کشور شدند.

وی با بیان اینکه  دفاع مقدس، آزمونی بزرگ بود؛ آزمونی همراه با صدها تجربه که هرگز نمی توانست در فضای روزمره زندگی بدست آید، اضافه کرد: ایجاد یادمان های شهداء به عنوان یک قطب فرهنگی، تأثیر معنوی عمیقی بر جامعه به ویژه نسل جوان دارد و همه باید برای تبدیل قبور مطهر شهدا به یک مرکز و قطب فرهنگی تلاش  کنیم. کار و حرکت در ارتقاء فرهنگ شهید و شهادت اثر بخشی بسیار مطلوبی در جامعه دارد.

حجت الاسلام کارگر شورکی تصریح کرد: حداقل وظیفه ای که در برابر شهیدان داریم این است که یاد ونام آنان را زنده نگه داریم و یکی از کارهایی که می شود انجام داد، ساخت یادمان هایی است که فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه می دارد، ولی دشمنان با انجام آن مخالف هستند وهمین دلیل بر درستی و اهمیت کاراست، البته حوزه نباید به این مقداربسنده کند بلکه طلاب  باید با کار پژوهشی درعرصه دفاع مقدس وشهداء، آنها را ازخطر تحریف محافظت نمایند.

در این جلسه مقرر شد بعد از بررسی نهائی و تایید طراحی نقشه یادمان شهید گمنام مدرسه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) یزد، کار احداث یادمان در اسرع وقت آغاز شود؛.

لازم به ذکر است؛ یکی از خیّران بخشی از هزینه ساخت یادمان را متقبّل شده  و ساخت آن توسط مؤسس مدرسه اجراء خواهد شد.