حجت الاسلام ثامنی

حوزه/ گروه جهادی متشکل از تعدادی طلبه و دانشجویان فنی مهندسی مشهد در قالب قرارگاه امام صادق(ع) دستگاه صنعتی تولید ماسک ساختند.

حجت الاسلام ثامنی، عضو گروه جهادی قرارگاه امام صادق(ع) مشهد در گفتگو با خبرگزاری حوزه در این شهر از ساخت دستگاه تولید ماسک گفت و توضیح داد: با توجه به نیاز روز، دستگاه تولید ماسک با دوخت «الترا سونیک» که بدون الیاف، با لرزش و کوبش و فرکانس مشخص کار می کند، توسط این گروه ساخته شد.

وی افزود: می توان ادعا کرد که با توسعه و تکمیل این دستگاه، یکی از موفق ترین دستگاه های موجود در کشور را ساخته ایم که می تواند در هر دقیقه ۱۷۰ ماسک یعنی روزانه بیش از ۲۴۴ هزار عدد ماسک تولید کند.

این طلبه مشهدی یادآور شد: ۹۵ درصد قطعات این دستگاه یعنی به جز قطعه «الترا سونیک»، ایرانی است و محاسبات، تراشکاری، نقشه، طراحی، ساخت و ... توسط همین گروه جهادی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت تولید، این گروه، بهترین عرصه را ورود به میدان تولید دانست و از این رو با نظر به بحث شیوع ویروس کرونا، نسبت به تولیدات لازم در این امر، اقدام شد تا علاوه بر رفع نیاز داخل، در جهت ارزبری و صادرات نیز برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵