آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان ایلام بر رسالت ویژه اساتید حوزه های علمیه در رشد علمی و اخلاقی طلاب تأکید کرد و گفت: در این برهه از زمان نباید غافل از فضای مجازی باشیم، چرا که دشمن برای ضربه زدن به دین و انقلاب در حال تلاش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان ایلام ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه را اتفاقی مبارک دانست.

وی افزود: شهدا با رشادت، فداکاری و جانفشانی وظیفه خود را در قبال این نظام مقدس به نحو احسن انجام دادند، ولی وظیفه ما روحانیت بسیار سنگین تر است و باید توجه داشت چگونه این وظیفه خطیر را انجام داد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان ایلام به وظیفه روحانیت در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: طلبه و روحانی در مسئله تبلیغ و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام باید تمام تلاش و کوشش خود را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در ایلام ادامه داد: اساتید علاوه بر توجه ویژه به رشد بعد علمی و اخلاقی طلاب باید موجبات امیدواری و نشاط در طلاب عزیز را فراهم آورند، چون نگاه طلبه در تمام حرکات و سکنات به استاد است و استاد الگوی رفتاری اوست، از این رو اساتید نقش پدری در هدایت و تربیت طلاب دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در پایان اضافه کرد: در این برهه از زمان نباید غافل از فضای مجازی باشیم، چرا که دشمن برای ضربه زدن به دین و انقلاب در حال تلاش است که البته در صورت هوشیاری و عمل ما به وظایف خود، این توطئه ها بی اثر خواهد شد.