فاطمه یوسفی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد علت پیروزی رزمندگان در جهاد اصغر را پیروزی آنان در جهاد اکبر و مبارزه با نفس ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، خانم یوسفی، استاد و مشاور مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها یزد، در مراسم مجازی صبحگاه ایثار، علت پیروزی رزمندگان در جهاد اصغر را پیروزی آنان در جهاد اکبر و مبارزه با نفس ذکر کرد و پس از تقسیم بندی مقررات اسلام به اعتقادات، فروعات(احکام) و اخلاقیات، بسیاری از موانع پیش آمده در اعتقادات را هم با دقّت در اخلاقیات، قابل بررسی و حل دانست.

کارشناس فرهنگی با اشاره به نمود ایثار، تزکیه نفس، عدم دلبستگی به دنیا و... در دوران طلایی دفاع مقدس، این تقیّد رزمندگان را نتیجه شناخت، معرفت و باور نسبت به ظرفیت ها و استعدادهای انسانی عنوان کرد.

خانم یوسفی اظهار داشت: علّت پیروزی رزمندگان در جهاد اصغر، موفقیت آنان در جهاد اکبر و مبارزه با نفس بود و توفیق در جهاد اکبر، جز با شناخت ظرفیت ها و استعدادها میسّر نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: مشکل ما، در متخلّق نشدن به موازین اخلاقی، ندانستن و عدم آگاهی به آن موازین نیست، بلکه مشکل اصلی، باور نداشتن ظرفیت ها و قابلیت های انسانی است.

کارشناس فرهنگی در پایان با تأکید بر مسلّح شدن به سلاح امروزی در مبارزه با دشمن در جبهه جنگ نرم؛ طلاب را به تفکر در شناخت ظرفیت ها و چگونگی قدم برداشتن در امتداد مسیر شهدا ترغیب کرد.