نشست سوادآموزی

حوزه/ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: باید همه در زمینه آموزش و سوادآموزی جامعه محور به عنوان این که سوادآموزی مهارتی اجتماعی است، تلاش و همت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سومین جلسه گروه بهبود کیفیت فعالیت های سوادآموزی که در اتاق جلسات اداره کل برگزار شد، تاکید کرد: باید همه در زمینه آموزش و سوادآموزی جامعه محور به عنوان این که سوادآموزی مهارتی اجتماعی است، تلاش و همت داشته باشیم.

وی افزود: اولویت تشکیل کلاس های سوادآموزی با روش های فرد به فرد، خودآموز و گروهی است؛ البته در تمام موارد، تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان و ستاد ملی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نظر گرفته می شود و درکنار آموزش، توجه به موضوع حیاتی سلامت و بهداشت در اولویت می باشد.

معاون سوادآموزی استان قم، ضمن ارایه گزارشی از فعالیتهای سوادآموزی استان در زمان شیوع کرونا، گفت: اولویت تشکیل کلاس های سوادآموزی با روش های فرد به فرد، خودآموز و گروهی است. البته در تمام موارد،   تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان و ستاد ملی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نظر گرفته می شود و درکنار آموزش، توجه به موضوع حیاتی سلامت و بهداشت در اولویت می باشد.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: باید همه در زمینه آموزش و سوادآموزی جامعه محور به عنوان این که سوادآموزی مهارتی اجتماعی است،   تلاش و همت داشته باشیم.

وی با تبیین  بخشنامه شماره ۲۵۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۲ سازمان نهضت سوادآموزی،   با موضوع بسته اجرایی تحولی طرح "پیوند سواد  و زندگی" در مراکز  یادگیری محلی گفت: درسند تحول بنیادین و  زیر نظام های ساحت های شش گانه آن، طرح پیوند سواد و زندگی به عنوان یکی از راهبردهای سوادآموزی جامعه محور می باشد.

وی افزود: ابلاغ دستورالعمل مذکور به تایید و دستور مقام عالی وزارت هم رسیده است و جزء سیاست های سازمان نهضت سوادآموزی در سال جاری می باشد.

حجت الاسلام قاسمی نیا ادامه داد: این طرح در راستای تحقق اهداف سوادآموزی کاربردی و جامعه محور و رویکرد جدید ما در حوزه سوادآموزی خواهد بود و برای فراهم کردن زمینه های لازم جهت آموزش های سوادآموزی و توان افزایی مخاطبان در زمینه مهارت های زندگی فردی، اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه ای به مخاطبین، گام های اجرایی ابلاغ شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم،  راه اندازی سامانه تحت وب را تحولی عظیم در عرصه فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی اعلام کرد و از مسئولان سازمان نهضت سوادآموزی به خاطر این افتخار بزرگ و رویکرد مدیریتی و نظارتی که در شتاب بخشی و پیشرفت و تحقق اهداف سوادآموزی نقش موثری خواهد داشت تشکر و قدردانی نمود و گفت: امیدواریم در محورها و مراحل راهبری و نظارت، شناسایی و جذب و ثبت نام، آموزش، نگهداشت، امتحانات و ارزشیابی،   تبلیغات و اطلاع رسانی، توان افزایی و سازماندهی نیروی انسانی و اعتبارات و تامین منابع، توفیقات با کیفیتی داشته باشیم.

وی راهبری و برنامه ریزی، انتخاب و تعیین مرکز، طراحی و اجرای برنامه ومنابع و اعتبارات را از مهم ترین مفاد طرح تحولی سوادآموزی جامعه محور دانست.

در این جلسه علاوه بر اعضای گروه بهبود کیفیت استان، دو تن از مدیران مراکز یادگیری محلی غیر دولتی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷