نشست اخلاقی خانواده  که به صورت تلفیقی(مجازی-حضوری) ویژه اساتید و طلاب بافقی

حوزه/ «نقش پدر و مادر در تربیت فرزند و اعتلای خانواده»، در نشست بانوان طلبه بافق به صورت تلفیقی(مجازی-حضوری) برگزار گردید، بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام کارگران در نشست اخلاقی خانواده که به صورت تلفیقی(مجازی ـ حضوری) ویژه اساتید و طلاب حوزه خواهران بافق برگزار شد، خانواده را مقدس ترین بنا در اسلام عنوان کرد و  گفت: بنیان خانواده براساس حلیّت بنا نهاده شده و خانواده ای استحکام دارد که مرزبندی آن رعایت شود، یعنی در آن حقوق زن و مرد و حتی فرزندان ضایع نشود.

وی افزود: خداوند برای هر کدام از اعضای خانواده اعم از زن و مرد اموری را واجب کرده و اگر خانواده‌ای در تربیت فرزند کم بگذارد در نتیجه منجر به ضرر و زیان خانواده می شود.

این استاد حوزه اظهار کرد: ریشه تمام طلاق ها، نزاع ها و اختلافات به خاطر این است که بعد از عقد، هر کدام از طرفین به تعهدات خود عمل نمی کنند و این ناشی از عدم علم و یا عدم رعایت حقوق طرفین است.

حجت الاسلام کارگران با اشاره به اینکه اگر پدر و مادر بخواهند نقش خود را خوب ایفا کنند باید قبل از فرزنددار شدن به تعهدات خود عمل کنند، گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: «خداوند بزرگ ترین پاداش را به پدر و مادری عطا می کند که از زیر بار تربیت فرزند بیرون آمده باشند و این امر بالاتر و افضل تر از نماز و جهاد است».

وی در پایان با تأکید بر حفظ حریم خانواده، به نقشه های شوم دشمن در راستای بی ارزش نمودن زن در مقام مادر خانواده اشاره کرد و از بانوان خواست هر چه بیشتر در راستای اعتلای ارزش زن و مادر خانواده بکوشند تا از دست هجمه های دشمن در امان باشند.