گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه فاطمیه جلفا

حوزه/ ما نتوانستیم خوب وظیفه خود را انجام بدهیم و در مقابل شهدا شرمنده ایم. این مطلبی بود که در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در مدرسه علمیه فاطمیه جلفا بر آن تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام کریم عارفی، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران شهرستان مرند، ضمن تبریک و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، گفت: شهیدان انسان هایی بودند که مقام و منزلت، زر و زیور این دنیا را فراموش کرده بودند و خالصانه جانشان را فدای وطن کردند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیجیان سپاه ناحیه مرند، وظیفه اصلی طلاب را در چند مسئله مهم دانست و گفت: غبطه خوردن، کمک به مادران شهید، ادامه دادن راه شهیدان، خواندن زندگی نامه شهدا، بررسی ابعاد فکری ـ اعتقادی شهدا و در یک کلام، پشت ولایت همچون شهدا ایستادن وظیفه اصلی ماست.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره)، وقتی به ایران آمدند، اولین جایی که به آنجا رفتند مزار شهدا بود و سخنی که به شهدا گفتند «شهدا ما شرمنده ایم» یعنی شهدا شما وظیفه خود را خوب انجام دادید و توانستید خالصانه عمل کنید و خدا را خوب ملاقات کردید، ولی ما نسبت به حالات شما شرمنده ایم نتوانستیم خوب وظیفه خود را انجام بدهیم و در مقابل شهدا شرمنده ایم.

بعد از مراسم، حضار ضمن زیارت، قرائت فاتحه و غبارروبی مزار شهدا با آرمان‌های شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.