تصاویر/ راهپیمایی جاماندگان اربعین در کاشان

حوزه/ فرماندار آران و بیدگل از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم تحت عنوان «جاماندگان اربعین» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به نقش مشارکت عمومی در مقابله با بیماری کرونا گفت: جلب مشارکت عمومی در مقابله با بیماری کرونا یک ضرورت است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، پیشگیری را بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی صحیح به مردم برای چگونگی مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است.

ویاز اعمال برخی محددیت‌ها برای کاهش شیوع این ویروس و سلامتی شهروندان خبر داد و افزود: با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی کاشان  مبنی بر روند افزایشی بیماران مبتلا به کووید 19 و به منظور عملیاتی نمودن طرح‌های پیشگیرانه از این بیماری و کاهش ازدحام در مراکز پرچمعیت، برنامه‎ریزی برای کاهش جمعیت در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری صورت می‌گیرد.

بایبوردی افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) و هرگونه مراسم تحت عنوان جاماندگان اربعین نظیر پیاده‌روی عزاداران در مسیر فیض‌آباد شهرستان آران و بیدگل ممنوع است و عزاداران از طریق فضای مجازی اظهار ارادت داشته باشند.

بایبوردی ادامه داد: مراسم خاص عزاداری پایان ماه صفر نظیر گلباران خورشید در روستای یزدل به دلیل جلوگیری از تجمع انبوه و کاهش شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود و برگزاری هرگونه مراسم روضه خانگی از سوی شهروندان در این ایام نیز ممنوع است.

وی به عدم برگزاری نماز جمعه شهرهای آران و بیدگل، نوش‌آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان از هفته گذشته اشاره و بیان داشت: همکاری و همراهی امامان جمعه و جماعت، علما و روحانیون و سایر اقشار مردم در مقابله با شیوع کرونا ستودنی است.

فرماندار آران و بیدگل با تاکید بر تشدید بازرسی‌های میدانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی صنوف، آرایشگاه‌ها، پاساژها، رستوران‌ها و اماکن ورزشی گفت: باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

بایبوردی بر نظارت مستمر بر جایگاه‌های عرضه سوخت شهرستان آران و بیدگل در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و خواستار تشدید نظارت بر رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی با اولویت ارائه خدمات بیرون بر شد.

وی استفاده اجباری کارکنان ادارات، بانک‌ها، موسسات مالی، شهردای‌ها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین مراجعه‌کنندگان به ادارات را الزامی اعلام کرد و اظهار داشت: شهروندان باید بدانند که کرونا تمام نشده است و برای حفظ سلامتی خود و دیگران باید همچنان هشدارهای ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از درب منازل از سوی شهروندان ادامه داد: برگزاری همایش‌ها، سمینارها و هرگونه تجمعات انبوه تا اطلاع بعدی در این شهرستان ممنوع است.