دفاع مقدس

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی با تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس، به درخشش این قشر در جبهه دیروز و امروز اشاره کرد.

به گزارش خبرگذاری «حوزه» از یزد ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، در جمع روحانیون استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در دوران جهاد و شهادت، گفت: طبق آمار روحانیت نسبت به سایر قشرها بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام نموده است.

وی ادامه داد: اولین نقش روحانیت، مشروعیت بخشیدن به دفاع مقدس بود؛ حضرت امام خمینی (ره) فرمان دفاع را صادر کردند و روحانیت و مبلغین بودند که این فرمان را به رزمندگان و خانواده ها رساندند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، قداست بخشی به دفاع مقدس را از دیگر نقش های روحانیت برشمرد و گفت: روحانیت و علما به دفاع و جنگ هشت ساله تقدس بخشیدند و باعت شدند مردم به دفاع از سرزمین و ارزش ها، نگاه مقدس داشته باشند.

وی، پاسخگویی به سؤالات دینی و احکام شرعی، حضور در رده های مختلف فرماندهی، انتقال معنویت به پشت جبهه ها را از دیگر نقش های روحانیت در هشت سال دفاع مقدس دانست.

استاد حوزه علمیه یزد، در پایان با اشاره به نقش روحانیت در این روزهای سخت، گفت: امروز نیز با توجه به شرایط کشور، طلاب و روحانیون بسیجی و جهادی در عرصه دفاع از سلامت مردم خوش درخشیدند.