دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله استادی

حوزه/ آیت الله استادی با قدردانی از مرکز خدمات برای اجرای طرح تکریم معمرین و دیدار با اساتید و معمرین حوزه گفت: این دیدارها و احوال‌پرسی‌ها بسیار مؤثر است و تأثیر بسیاری در روحیه این افراد خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجج اسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و طاهری مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با آیت‌الله استادی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله استادی در این دیدار با قدردانی از مرکز خدمات برای اجرای طرح تکریم معمرین و دیدار با اساتید و معمرین حوزه گفت: این دیدارها و احوال‌پرسی‌ها بسیار مؤثر است و تأثیر بسیاری در روحیه این افراد خواهد داشت.

وی بیان کرد: در گذشته، احوال‌پرسی از معمرین بسیار رایج بود، ولی این روزها این مسئله کمرنگ شده است؛ این تکریم‌ها و دیدارها می‌تواند از طلاب جوان نیز انجام شود و مطمئناً برای آنها روحیه‌بخش خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس از تأسیس مرکز خدمات، بسیاری از مشکلات حوزه کاهش پیدا کرده و گرفتاری‌های طلاب رفع شده است و این مرکز آبرویی برای مقام معظم رهبری و روحانیت شده است.

آیت الله استادی افزود: قبل از تأسیس مرکز خدمات، اگر طلبه‌ای از دنیا می‌رفت و یا ازکارافتاده می‌شد کسی نبود که از خانواده آنها حمایت کند ولی امروز این مرکز ، خدمات آبرومندی به معمرین، خانواده مرحومین و ازکارافتاده ها ارائه می‌کند.

وی در ادامه به برخی مشکلات طلاب به ویژه در زمینه مسکن و اجاره منزل اشاره کرد و همت و توجه مسئولان برای کاهش این مشکلات را خواستار شد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان، خدمت به طلاب و روحانیون را نعمتی بزرگ از سوی خدا دانست و گفت: شما باید قدر این نعمت الهی را بدانید و خدا را شاکر باشید.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه به برنامه‌های مرکز خدمات در تکریم معمرین و اساتید حوزه اشاره کرد و گفت: وظیفه خود می‌دانیم که به محضر اساتید و معمرین رسیده و یا با تماس تلفنی جویای احوالشان شویم و اگر نیازی داشتند برای رفع نیازشان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دیدار و احوالپرسی از معمرین در روحیه آنها بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: دلجویی از معمرین، آنها را شاد می‌کند و عزت آنها را در خانواده‌هایشان افزایش می‌دهد و گاهی ارزش این خدمات از خدمات مادی بسیار بیشتر است.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یکی از عنایات خداوند به مقام معظم رهبری بوده است که هم موجب عزت روحانیت شده و هم دعای خیری برای ایشان است.
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین طاهری مدیر کل مرکز خدمات استان قم در سخنانی، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات قم ارائه کرد.

وی بیان کرد: پس از شیوع کرونا به امر رئیس مرکز خدمات، قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) به منظور رسیدگی به مشکلات نیازمندان و رفع احتیاجات آنان در این ایام راه‌اندازی شد.

مدیر کل مرکز خدمات استان قم گفت: از ابتدای شیوع این ویروس، سعی شده است با معمرین و اساتید حوزه تماس بگیریم و جویای احوالشان شویم، در مرحله اول این طرح با ۳۵۰۰ نفر تماس گرفته شد تا اگر مشکلی دارند تا حدامکان رفع شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم، با اساتید بالای ۵۵ سال تماس گرفتیم و احوالشان را پرسیدیم و سلام رئیس مرکز خدمات را ابلاغ کردیم و مرحله سوم تماس‌ها نیز در حال انجام است.
حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: پس از شیوع این ویروس، بیش از ۸ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کنند میان اساتید، معمرین و بیماران توزیع شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰