سبحانی نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در دومین گردهمایی روحانیون رزمنده دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس همچون نگینی بر تارک تاریخ حماسه، ایثار و آزادگی ایران می درخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا امروز در گردهمایی روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس که در سالن اجتماعات ثارالله سپاه استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس نشانه ای از عزم راسخ و بی پایان مردم ایران در دفاع از آرمان های بلند انقلاب و تقویت وحدت و همبستگی ملی و حفظ استقلال کشور در مقابله با تهدیدات دشمنان نظام است.  

مدیر حوزه علمیه قزوین به آیه شریفه «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها»، هر کس کار نیکی به‌جا آورد، ده‌برابر آن پاداش دارد» اشاره و تصریح کرد: وظیفه شما پیشکسوتان دفاع مقدس و امثال بنده این است که باید تلاش کنیم که آن اعمال صالح که در دوران دفاع مقدس که حاوی معنویت و اخلاص رزمندگان بود را به خوبی تا پایان عمر خود حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه سپاه اسلام در جنگ احد شکست خورد، اظهار کرد: به نوشته تاریخ طبری در جنگ احد ۱۷ زخم کاری به حضرت علی(ع) وارد شد که اگر هریک از آن زخم ها به بدن یکی از افراد وارد می شد قطعا به شهادت می رسید.  

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امام علی(ع) وقتی دید در احد ۷۰ نفر از مسلمانان شهید شدند و او علیرغم رشادت‌ها و جانفشانی‌ها از کاروان شهدا جامانده، دلگیر شد و خدمت رسول اکرم(ص) رسید از آن حضرت سؤال کرد که چرا من در احد شهید نشدم؟ رسول خدا به او وعده شهادت داد و فرمود: «علی جان تو حتماً شهید این امّت خواهی بود و محاسنت به خون سرت خضاب خواهد شد».  

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) وقتی بشارت شهادت را از رسول اکرم(ص) دریافت کرد با نگرانی و اضطراب به ایشان فرمود: وقتی من به شهادت می رسد آیا دینم سلامت است؟ و این درس است که برای بنده و شما، باید سوابق درخشانی که خداوند عطا کرده را بتوانیم نگه داریم و با خودمان به آخرت ببریم.  

انتهای پیام