سردار قاسمی

حوزه/ سردار قاسمی نقش روحانیت را در انقلاب و در همه عرصه ها ارزشمند برشمرد و گفت: امروز دشمن به دنبال از بین بردن قداست قشر روحانیت در همه عرصه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای حوزه در بیرجند، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در نشست علمای اهل سنت و تشیع شهرستان درمیان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ابتکاری است، که همه علمای شیعه و اهل سنت با یکدیگر جمع شده اند و این از عنایت و نعمت های انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: جنگ های صلیبی سختی بین جامعه غربی ها، اروپائیان و جامعه اسلامی رخ داد و هدف اصلی آن فروپاشی امپراتوری جامعه اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این یک جنگ استعماری علیه مسلمانان بود، بیان کرد: این جنگ در دو مرحله صورت گرفت و دشمن به دنبال تکه تکه کردن سرزمین های اسلامی برآمد.

سردار قاسمی افزود: در سال ۱۲۰۰ هجری شمسی استعمار غرب به دنبال تجزیه ایران بود که خیلی از بخش هایی را از ایران جدا کردند و مجدد استعمار غرب به دنبال تجزیه کشورهای عرب درآمد.

امروز دشمن اسلام جنگ های برادرکشی را در همه بلاد اسلامی به راه انداخته است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هدف اصلی را شکل نگرفتن یک اتحاد و پیوستگی بزرگ اسلامی در کشورهای منطقه دانست و بیان داشت: امروز نیز دشمن اسلام جنگ های برادرکشی را در همه بلاد اسلامی به راه انداخته است که آثار آن وجود منحوس داعش در منطقه است.

وی با اشاره به اشتغال افغانستان به استکبار جهانی افزود: آمریکا به بهانه های مختلف ۲۰ سال پیش توانست وارد افغانستان شود و امروز نتیجه ای جز کشتار و قتل و غارت و ناامنی نداشته است.

سردار قاسمی با اشاره به اشغالگری آمریکا در کشورهای منطقه اسلامی، تاکید کرد: دشمن با یک لشکر بیرونی به دنبال یارگیری در کشورها است.

دشمن به دنبال از هم گسیختگی وحدت بین شیعه و سنی است

فرمانده سپاه استان با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال این است که کشورهای اسلامی پیشرفت نداشته باشند، عنوان کرد: دشمن از اسلام انقلابی هراس دارد و از آن ضربه سختی خورده است و راهبرد دشمن این است که اتحاد جماهیر اسلامی انقلابی تشکیل نشود.

یکی از مهمترین دلایل حمله و پشتیبانی صدام در جنگ، چرخیدن چرخ اقتصاد کشورهای غربی و اروپایی بود

سردار قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل حمله و پشتیبانی صدام در هشت سال دفاع مقدس چرخیدن چرخ اقتصاد کشورهای غربی و اروپایی بود، افزود: امروز یکی از دلایل هجوم کشورهای غربی تجهیزات و زرات خانه های آنها است.

وی راهبرد دشمن را در این باره اختلاف بین شیعه و سنی نه تنها در کشور بصیر ایران بلکه در کشورهای منطقه و جهان اسلام عنوان کرد و گفت: بارها رهبر انقلاب فرمودند که همه راهبرد ما در مقابل دشمن دفاعی است و امروز دفاع اصل تشکیل یکپارچه و هماهنگ به صورت جماهیر اسلامی در بین مذاهب مختلف در منطقه است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع)، انقلاب ایران را مکتبی، فرهنگی و دینی دانست و افزود: همه اقشار جامعه در دفاع مقدس بسیار اثرگذار  بودند، اما قشر روحانیت در دفاع مقدس  طبق آمار موثرتر اقدام کردند که نتیجه آن شهدای روحانی است که نسبت به جمعیت خود آمار بالایی دارد.

وی نقش روحانیت را در انقلاب و در همه عرصه ها ارزشمند برشمرد و عنوان کرد: امروز دشمن به دنبال از بین بردن قداست قشر روحانیت در همه عرصه ها است.
انتهای خبر/ ۱۸