سیماسادات لاری

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۳۵۲۱ مورد جدید؛ مجموع بیماران شناسایی شده کرونا در کشور به ۴۴۹۹۶۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سیما سادات لاری اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاه به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۹ هزار و ۹۶۰ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۷۷۹ نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تاکنون ۳۷۶ هزار و ۵۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت:  ۴۰۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تاکنون سه میلیون و ۹۵۹ هزار و ۷۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.