"امیل لحود" رئیس جمهور سابق لبنان

حوزه/ "امیل لحود" گفت: امروز تروریسم با فضای غالبِ عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی رو به رو شده و به تلاقی رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "امیل لحود" رئیس جمهور سابق لبنان با تأکید بر اینکه پروژه ترویسم و کسانی که آن را به پیش بردند، هرگز چهره تمدن و تنوع لبنان را تغییر ندادند، افزود: امروز تروریسم با فضای غالبِ عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی رو به رو شده و به تلاقی رسیده است.

وی بر ضرورت مقابله با پروژه عادی سازی روابط با اسرائیل با سخنرانی و موضع گیری ملّی تأکید کرد و از سخنان طایفه گرایانه که خدمت به دشمنان لبنان است، بر حذر داشت و گفت: گویا از تجربه های جنگ و توطئه های اسرائیلی و منافع آمریکایی که در خدمت به اسرائیل است، درس عبرت نگرفتیم.

رئیس جمهور سابق لبنان با بیان اینکه هیچ عملی بالاتر از این نیست که انسان به خاطر وطن اش جان خود را تقدیم کند، به شهدای ارتش لبنان که در مقابله با تروریست ها شهید شدند، درود فرستاد و به خانواده آنها تسلیت گفت.

لحود بیان داشت: این اولین مقابله با ترویست ها نیست، ما از بیست سال پیش در منطقه "جرود الضنیه" با آنها در جنگ هستیم و در آن زمان آن ها را به شدّت شکست دادیم، همچنان که امروز شکست خوردند. ما به این جنگ ادامه خواهیم داد تا تمامی سرزمین لبنان را از لوث وجود آنها و جنایت ها و وحشی گریشان پاک کنیم.