مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: کانون هلال احمر برای خدمت رسانی بهتر طلاب در سوانح و حوادث طبیعی در تمامی مدارس علمیه خواهران استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد قائمی در نشستی با مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال‌احمر مازندران ضمن تاکید بر آمادگی کامل حوزه علمیه خواهران مازندران برای تعامل با این جمعیت، بیان کرد: با توجه به این‌که یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران و جمعیت هلال‌احمر خدمت‌رسانی به مردم است، لذا با همکاری یکدیگر می توانیم اقدامات مؤثرتری در راستای تحقق اهداف خود برداریم.

وی افزود: مازندران ۲۲ مدرسه علمیه خواهران با حدود ۶ هزار طلبه دارد، لذا آمادگی داریم در تمامی مدارس علمیه استان، کانون‌های هلال‌احمر به‌عنوان کانون طلاب دایر شده و خواهران در آن فعالیت کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: کانون طلاب نه‌تنها در زمان بروز حوادث طبیعی بلکه با توجه به رسالت خود در پیشگیری از سوانح می‌توانند کمک‌کار هلال احمر باشند.

استاد حوزه مازندران تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه به خاطر رسالت ذاتی خود، همیشه در زمان حوادث مانند سیل، زلزله و ... پیشگام در خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده بوده و بدون وابستگی به نهاد و سازمان‌ها هم به‌صورت خودجوش و جهادی درصحنه حاضر هستند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران با همکاری هلال‌احمر می‌تواند دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه، امدادرسانی و ... را به‌صورت عمومی و تخصصی برگزار کند تا طلاب آمادگی و مهارت‌های لازم را در بروز حوادث و غیره داشته باشند.

حجت الاسلام قائمی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که جمعیت هلال‌احمر کمپ‌های مختلفی را در مناسبت‌ها و زمان حوادث برپا می‌کند، حوزه علمیه آمادگی دارد خواهران طلبه را برای حضور و فعالیت در این کمپ‌ها اعزام کند تا هم در مسائل اعتقادی و دینی به دیگران مشاوره دهند و هم در خدمت‌رسانی و امداد، با هلال‌احمر همکاری کنند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸