سبحانی نیا- تا آسمان

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: خداوند در قرآن می فرماید نام پیامبر اسلام(ص) در انجیل آمده است، البته ممکن است برخی از مسیحیان و یهودیان این حقیقت را نپذیرند، چون در انجیل هایی که اکنون در جوامع مختلف موجود است به دلیل تحریف هایی که صورت گرفته، نام پیامبر اسلام(ص) دیده نمی شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» که از سیمای مرکز قزوین به روی آنتن می رود، گفت: خدای متعال لوازم هدایت بشر را از روز اول آفرینش با حضرت آدم فراهم کرده و برای هدایت بشر سنگ تمام گذاشته و پیامبر اکرم (ص) دینی را آورده که کامل ترین دین است و هیچ گونه نقصی در آن نیست.

وی با اشاره به برخی ویژگی های منحصر به فرد رسول اکرم(ص) افزود: یکی از شاخصه‌های برتری پیامبر اکرم(ص)، بر انبیای دیگر، خاتمیت آن‌حضرت است و خدای متعال در قرآن کریم در مورد خاتمیّت رسول اکرم(ص) می‌فرماید: «مَّاکَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّینَ، محمّد (ص) پدر هیچ یک از مردان شما نیست لیکن او رسول خدا و خاتم انبیاست» و از ائمه اطهار علیهم السلام نیز روایاتی در اثبات و تأیید خاتمیت رسول گرامی اسلام نقل شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه  پیامبر خاتم (ص) از نظر مقام و مرتبت، والاترین آفریدگان خدا و برگزیدۀ برگزیدگان او بوده است، تصریح کرد: مقام و شخصیت معنوی هر پیغمبر در کتاب آسمانی او تجلی می‌کند، مقام حضرت موسی کلیم الله در حدّ تورات و مقام عیسی روح الله در حدّ انجیل جلوه‌گر شده است، انبیای پیشین نیز در حدّ کتب و صحف آسمانی خود ظهور کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: سخن عیسی مسیح که من کتاب آسمانی پیامبر گذشته را تصدیق می‌کنم و آمدن پیامبری را در آینده بشارت می‌دهم، نشان می‌دهد که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از حضرت عیسی(علیه السلام) افضل و قرآن از انجیل بالاتر است.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام، کامل‌ترین دین است و جواب‌گوی تمام مسائل بشریت در تمام حوزه‌هاست و آورنده این دین به عنوان خاتم پیامبران مطرح است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  خداوند در قرآن می فرماید که نام پیامبر گرامی اسلام(ص) در انجیل آمده است، البته الان ممکن است برخی از مسیحیان و یهودیان این حقیقت را نپذیرند، چون در انجیل هایی که اکنون در جوامع مختلف موجود است به دلیل تحریف هایی که صورت گرفته، نام پیامبر اسلام(ص) دیده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به موضوع عبادات پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و بیان کرد: خواندن نماز شب مستحب است ولی خدای متعال به حضرت محمد(ص) امر فرمودند که نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی، لذا لازمه رسیدن به مقام محمود شب زنده داری و اقامه نماز شب است. قرآن در این باره می‌فرماید: «اگر می‌خواهی خدا تو را به مقام محمود برساند، باید اهل شب‌زنده‌داری باشی.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) مقام محمود را همان مقام شفاعت دانست که بالاترین مقام شفاعت از آن وجود مقدس نبی اکرم (ص) است.

انتهای پیام