اربعین

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) عسلویه با بیان اینکه جامع پیام ها و آموزه های اربعین، تقویت پیوند امام و امت است، گفت: اربعین پیام اخلاق، ولایت مداری، عبرت آموزی، بصیرت و... برای ما دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، نجمه زائر محمدی با اشاره به برگزاری وبیناری با موضوع اربعین، از مشارکت فعال طلاب و دانش آموختگان، تقدیر کرد و گفت: جامع پیام ها و آموزه های اربعین، تقویت پیوند میان امام و امت است؛ اربعین پیام اخلاق، ولایت مداری، عبرت آموزی، بصیرت و... برای ما دارد. لذا بایستی براساس پیام ها و عبرت های آن به احیاء ارزش ها بپردازیم.

وی افزود: اربعین حسینی یک دانشگاه تمام عیار است، دانشگاهی از جنس مکتب عاشورا؛ در عاشورا امام‌معصوم(ع) جهاد با شمشیر را با وجود نازنین خود به نمایش می گذارد و اربعین نوعی جهاد فکری، فرهنگی و دانشگاهی است که در آن درس ایثار، مقاومت، حق گرایی، حق گویی، روشنگری، در مقابل ظلم ایستادن و... تدریس می شود.

معاون پژوهش مدرسه الزهرا(س) عسلویه بیان کرد: نقش طلاب و مبلغین نیز این است که در این دانشگاه، دانشجوی نمونه و برتر باشند و پیام اربعین را به صورت تفکر، عمل و تذکر عرضه نمایند؛ از این رو طلاب بایستی تولید محتوا کنند و این محتوا را در فضای جامعه منتشر کنند.

وی همچنین گفت: وقتی ما از دانشگاه اربعین فارغ التحصیل شدیم، اینها را باید به مرحله ظهور و بروز دربیاوریم، این وظیفه من طلبه و دانش آموخته مکتب امام حسین(ع) است.

زائرمحمدی ضمن ابراز خرسندی نسبت به اثرات علمی و مهارتی گفتمان برگزار شده، گفت: در پایان گفتمان، امتیاز ویژه به طلابی که در بخش تدبر و تجزیه عبارات زیارت نامه اربعین، شرکت کردند، تعلق گرفت و پس از جمع بندی گفتمان و بررسی اساتید، نفرات برتر گفتمان بدین ترتیب اعلام شد، نفر اول: فاطمه غیاثی؛ نفر دوم: هانیه ریزی و نفرات سوم: انیس محمدی و خانم امینی.