آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه علمیه نباید از نیازهای جامعه و درخشش متناسب با عصر امروز عقب بماند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه حوزه علمیه دارای سرمایه، افتخار و مدال های بسیاری است باید ضعف ها را هم جبران کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای معاونان حوزه علمیه استان فارس که در سالن جلسات مدیریت حوزه استان  برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام ربیع الاول، اظهار داشت: از اقدامات خوب و ارزشمندی که در استان فارس صورت گرفته قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید:

آیت الله اعرافی وارد شیراز شد

آیت الله اعرافی به زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشرف شد

وی در ادامه، ظرفیت های حوزه علمیه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: حوزه علمیه از استعدادهای بی کرانی برخوردار است، به این دلیل که بیش از هزار سال سابقه دارد، همچنین در نهادهای علمی، یک نهاد کهن، ریشه دار، با افتخار و با آن همه شاخ و برگ های تاریخی مانند حوزه، کم داریم.

عظمت حوزه یک عظمت تاریخی است

مدیر حوزه های سراسر کشور با تاکید بر اینکه حوزه نهاد بسیار بزرگ، فرهنگی، معرفتی، تاریخی و با اهمیت است، تصریح کرد: عظمت حوزه یک عظمت تاریخی است، و طبعا یکی از جلوه های عظمت تاریخی شیراز است؛ شیراز سرمایه هایی در درون خود پرورانده که همین جا افتخار آفریده اند و هم جهان اسلام را سرشار از برکات خود کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کلیت حوزه این بوده که دارای عظمت است، اما به این معنا نیست که در گذر تاریخی ایراد و اشکالاتی نداشته ایم، مجموعا حوزه یک درخت ریشه دار، پر شاخ و برگ و پرثمر در طول تاریخ است.

بالا رفتن انتظارات از حوزه علمیه

آیت الله اعرافی در ادامه افزود: در عصر کنونی علی رغم بالا رفتن انتظارات، حوزه امروز به طور بالقوه توانمند بوده و در مجموع، حوزه یک ظرفیت عظیمی را در اختیار دارد.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه نباید از نیازهای جامعه و درخشش متناسب با عصر امروز عقب بماند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه حوزه علمیه دارای سرمایه، افتخار و مدال های بسیاری است باید ضعف ها را هم جبران کند.

ایفای نقش حوزه در ۱۰۰ عرصه

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در خصوص طرح آمایش نیز گفت: طرح آمایش حوزه در ۱۰ سال و ۲۰ سال باید در ۱۰۰ عرصه نقش ایفا کند؛ حوزه باید اقداماتی را انجام دهد که یکی از مصوبات سفر قبل، طرح آمایش استانی ۱۰ ساله و ۵ ساله بود، این طرح راهنمای حرکت حوزه است؛ حوزه شیراز باید دست برتر را نسبت به مراکز و دانشگاه ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آیت الله اعرافی به دیدار خانواده شهید طلبه رفت

وی در پایان ابراز داشت: انسان با صبر و نشکستن پیش می رود، همه چیز را تحمل می کند و حوزه، امروز انسان های نشکن و مقاوم می خواهد و دارای ایده های بزرگ؛ این نیاز امروز است.