وحدت

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: کدام کشور به اندازه جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه های دشمنان علیه وحدت مسلمین هزینه داده است؟ و اینکه کدام کشور به معنای واقعی کلمه از ملت فلسطین و آرمان های آزادیخواهانه آنان به اندازه ایران حمایت داشته و دارد؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان رسانه ای و فرهنگی کردستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، گفت: وحدت، کلیدی ترین نیاز جهان اسلام در شرایط حساس کنونی در مقابل دشمنان است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان با تاکید بر اینکه امروز وحدت جهان اسلام مورد تعدی دشمنان قرار گرفته است، افزود: بخش اعظمی از جمعیت جهان را مسلمین تشکیل می دهند، ولی باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که با وجود این جمعیت بزرگ، جهان اسلام چه سهمی در تصمیمات کلان بین المللی دارد؟.

دریایی اضافه کرد: پاسخ این سئوال اینجاست که وحدت جهان اسلام امروز مورد آماج حملات دشمنان قرار گرفته است، زیرا وحدت و انسجام مسلمین به معنای واقعی کلمه می تواند ناکامی بزرگی برای استعمارگران به دنبال داشته باشد، لذا وحدت جهان اسلام در دیدگاه ابرقدرتها یک خطر بزرگ و بالقوه برای آنان است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی وحدت جهان اسلام سبک و سیاق خاصی پیدا کرد، امام راحل با علم و تدبیری که داشتند وحدت را نیاز جهان اسلام معرفی فرمودند و امروز شاهد حقانیت کلام امام خمینی (ره) در بحث وحدت در جهان اسلام هستیم.

وی با انتقاد از موضع منفعل برخی از سران اسلامی در بحث وحدت مسلمین، گفت: امروز تنها کشور اسلامی که به معنای واقعی به دنبال احیای وحدت و انسجام در جهان اسلام می باشد، انقلاب اسلامی ایران است و این همه فشار، تحریم و تهدید از سوی دشمنان معلول این امر می باشد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان بیان کرد: کدام کشور به اندازه جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه های دشمنان علیه وحدت مسلمین هزینه داده است؟ و اینکه کدام کشور به معنای واقعی کلمه از ملت فلسطین و آرمان های آزادیخواهانه آنان به اندازه ایران حمایت داشته و دارد؟!

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در پایان گفت: بی گمان انقلاب اسلامی پرچمدار و طلایه دار وحدت در جهان اسلام بوده و هست و ان شاء الله این وحدت در جهان اسلام بتواند به معنای واقعی و عملی تبلور یابد.