مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس در جلسه مدیران مدارس استان با آیت الله اعرافی، گفت: نگاه تمدنی به حوزه علمیه به معنای نگاه کارآمد سازی مجموعه اساتید، طلاب و روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، در جلسه مدیران مدارس علمیه فارس که با حضور آیت الله اعرافی، در سالن شهید قدوسی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های عظیم حوزه استان، اظهار داشت: اگر به ظرفیت های حوزه توجه کرده و با یک آینده نگری برنامه ریزی کنیم، این قابلیت را داریم که نقش تمدنی حوزه های علمیه جهان تشیع را به خوبی ایفا کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه اضافه کرد: نگاه تمدنی به حوزه علمیه به معنای نگاه کارآمد سازی به مجموعه اساتید، طلاب و روحانیت است؛ اگر حوزه را کارآمد نکنیم نمی توانیم در اموری نیاز است، موفق عمل کنیم.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: بالابردن عنصر تقوا در بین مجموعه روحانیت اولین قدم در ایفای نقش کارآمدی حوزه است، در کنار آن طرح و برنامه های به روز و رو به جلو را می توانیم طلاب خود را با هدف مندی پیش ببریم.

وی ادامه داد: اکنون چهره های درخشانی را از مجموعه استان فارس در سطح ملی داریم، که در راس آنان آیت الله العظمی مکارم شیرازی است؛ این ظرفیت وجود دارد که اگر برنامه ریزی کنیم طلاب شکوفا خواهند شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: حوزه علمیه فارس حوزه ای به قدمت ورود تشیع به ایران دارد؛ مدارسی که سابقه چندصد ساله آنان شاهد قدمت و کهن بودن حوزه فارس است. در شیراز بالاترین جلوه های این سابقه درخشان را مشاهده می کنیم.

وی در پایان گفت: امروز در نقطه ای که قرار گرفته ایم راضی نیستیم و با نقطه مطلوب و قله هایی که شایسته استان فارس و شیراز است فاصله داریم.

انتهای پیام