فلسطین

حوزه/ شورای عالی فتوای فلسطین سفر هیئت هایی از عادی سازان روابط با اشغالگران به حیاط مسجد الاقصی تحت حمایت پلیس اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،شورای عالی فتوای فلسطین سفر های هیئت هایی از عادی سازان روابط با اشغالگران به حیاط مسجد الاقصی و اقامه نماز در آن تحت حمایت پلیس اسرائیل را محکوم کرد.

این شورا بعد از نشستی که به ریاست شیخ محمد حسین مفتی اعظم قدس و فلسطین و رئیس شورای عالی فتوا برگزار شد، بیانیه ای صادر کرد و گفت: این سفرهای عادی سازان روابط با اسرائیل، با هجوم و یورش های پی در پی سربازان رژیم اشغالگر و شهرک نشینان به مسجد الاقصی فرقی ندارد.

مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان است

شورای عالی فتوا تصریح کرد: مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان است و کسانی که مشروعیت عربی و اسلامی از آنها گرفته شده و اقدام به عادی سازی روابط با اشغالگران نمودند، نباید در آن حضور داشته باشند. این سفرها پیامد های خطرناک و بازتاب منفی بر امنیت مسجد الاقصی دارد.

رژیم اسرائیل از بحران کرونا برای خالی کردن مسجد الاقصی سوء استفاده می کند

این شورا در همین راستا، منزوی کردن قدس و مسجد الاقصی و محرومیت هزاران نمازگزار از ورود به آن را محکوم کرد و افزود: مقامات رژیم اسرائیل از بحران کرونا برای خالی کردن مسجد الاقصی و تسلط بر آن و تسهیل هجوم شهرک نشینان سوء استفاده می کنند.

شورای فتوا، تصمیم اشغالگران را در ساخت هزاران واحد ساختمانی در سرزمین های فلسطین و یهودی سازی آن و خالی کردن آن از ساکنان اصیل فلسطینی محکوم کرد.

این شورای فلسطینی، آمادگی برخی از اعراب و مسلمانان برای سرمایه گذاری در طرح شهرک سازی که برای یهودی سازی بخش گسترده ای از محله های قدس انجام می گیرد را محکوم کرد و گفت: این طرح به معنی اجرای عملی معامله قرن است و با اصرار فلسطینی ها بر مخالفت با عقب نشینی از حقوق مشروع و سرزمین و مقدسات خود تناقض دارد.

شورای عالی فتوا مسئولیت زندگی زندانیان فلسطینی که در معرض بدترین شکنجه ها، سرکوب و تجاوز قرار می گیرند را متوجه مقامات رژیم اشغالگر دانست و بیان داشت: این اقدامات با شریعت های آسمانی و قوانین بین المللی در تعارض است.