عبادی

حوزه/ بعدازظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهرستان سیریک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، بعد از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان سیریک در سالن غدیر آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در این جلسه ضمن تبریک ماه ربیع الاول، بیان داشت :ماه ربیع خیر و برکات برای مردم جهان و بشریت به ارمغان آورده که پیامبر رحمت که عصاره تمام انبیا و اولیا الهی است، در این ماه به دنیا آمده است.

وی، در ادامه نماز جمعه را عامل وحدت دانست و اظهار کرد: امام جمعه در هر منطقه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، شهرستان سیریک را به عنوان الگوی وحدت و همدلی در استان معرفی کرد و افزود: مردم ساحل نشین و بندری همه نگاهشان به دریاست و استان هرمزگان بیش از ۲هزار ۴۰۰ کیلومتر ساحل آبی دارد که دارای ظرفیت های بالایی است، اما چقدر از این سواحل را توانستیم آباد کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: شهرهای بندری رونق چندانی ندارند و بیمارند و این بیماری را باید از بین برد.

امام جمعه بندرعباس، جنوب شرق و هرمزگان را منطقه‌ای بکر و آماده برای آبادانی عنوان کرد و افزود: باید اسکله‌های بزرگتر از شهید رجایی بندرعباس در این منطقه احداث شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تاکید کرد: مردم سیریک کنار دریا و اما تشنه لب باشند؟ بنده نگران بی آبی این منطقه هستم که باید فوری این معضل حل شود و مسئولین در اسرع وقت باید این مشکل را برطرف کنند.

وی برای امام جمعه سابق شهرستان سیریک حجت الاسلام حیدری آرزوی موفقیت کرد و افزود: حجت الاسلام حیدری با تمام کمبودهای که در منطقه وجود داشت توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: از امروز سکاندار بخش فرهنگی و اجتماعی و امامت جمعه شهرستان بر عهده جوان توانمند برادر حجت الاسلام سالاری است که با علمای اهل سنت به واسطه حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی آشنایی کامل دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه مذاهب از امام جمعه جدید چهره ای تقریبی ساخته است که ان شاءالله علمای شعیه و سنی در کنار هم شرایطی را به وجود بیاورند که شاهد تحول و رشد در منطقه باشیم.

در پایان این مراسم از زحمات ۴ساله حجت الاسلام حیدری امام جمعه سابق تقدیر و حجت الاسلام سالاری به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.