حجت الاسلام قنبر صداقت

حوزه/ حجت الاسلام صداقت با بیان این‌که از آثار جامعه دینی روشن شدن چهره نفاق در برخی افراد است، گفت: در جامعه دینی است که با قدرت ایمان می‌توان چهره برخی افراد منافق را رو کرده و با آن‌ها به مبارزه برخاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام قنبر صداقت، شامگاه پنجشنبه در جمع طلاب خوی که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌که از دوران امیرالمؤمنین به بعد زمان تسویه سازی مسلمانان بود، اظهار داشت: در زمان رسول خدا مردم دسته دسته به دین اسلام گرویدند و در عصر امیرالمؤمنین تصفیه شدند و منافقین چهره خود را آشکار کردند. از آثار دین این است که وقتی وارد جامعه شد، نفاق خود را نشان می‌دهد، اما اگر دین نباشد نیازی نیست منفعت طلبان چهره خود را عوض کنند.

وی ادامه داد: اگر دین کنار برود و مردم به زندگی حیوانی روی بیاورند دیگر در آن جامعه نفاق معنایی ندارد. در واقع ایمان یک قدرت بزرگی برای مقابله با نفاق که یکی از مراحل حساس و سخت است، می‌باشد.

کارشناس فرهنگی افزود: باید انسان در شخصیت خود نظر کند و اگر رفتارهای دوگانه در وجودش دریابد باید در جهت درمان آن قدم بردارد و نباید اجازه داد عده‌ای علاقه‌های خود را به جامعه تحمیل کنند؛ لازم است با شناسایی منافق و نفاق با جدیت جهت مبارزه و مقابله آن قیام کرد.

وی اضافه کرد: عده‌ای از روی احساس به امام علی (ع) روی آوردند، اما بعدها عهد خود را شکستند و با همین روحیه احساسی هم به امام حسین (ع) ۱۸ هزار نامه نوشتند، اما موقع یاری حضرت، خود را کنار کشیدند.

حجت الاسلام صداقت با بیان این‌که مؤمنین در معرض خطر نفاق هستند، بیان داشت: عده‌ای در داخل با این‌که از بیت المال حقوق می‌گیرند، دل به خارج بسته اند و به مردم آدرس غلط می‌دهند تا در ایام انتخابات بتوانند به مقصود خود برسند و وقتی مورد مطالبه قرار گرفتند تقصیرات را به گردن دیگران می اندازند.

انتهای پیام