نگرانی‌ها از پر شدن قبرستان مسلمانان در بیرمنگام

حوزه/ به گفته شورای شهر بیرمنگام، درحالی که شیوع ویروس کرونا باعث شده قبرستان‌ها زودتر پر شوند، در حال حاضر تنها ۱۵ قبر در قبرستان مسلمانان در هندزورث باقی مانده که تا ۲ هفته دیگر کاملا پر می‌شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iambirmingham، بخش قبرستان اسلامی هندزورث در شهر بیرمنگام انگلستان تا دو هفته دیگر کاملا پر خواهد شد.

شورای شهر بیرمنگام اعلام کرد که فضای دفن در بخش مسلمانان قبرستان هندزورث تقریباً پر است و هیچ زمین دیگری در دسترس نیست.

این گورستان که در شمال شهر واقع شده است ، در حال حاضر کمتر از ۱۵ قبر در بخش مسلمانان آن موجود است که انتظار می رود ظرف تنها دو هفته به طور کامل پر شود. به گفته مقامات ، ظرفیت بخشی که به جامعه مسلمان محلی اختصاص یافته است در طی شیوع بیماری کرونا مورد استفاده قرار گرفته و  پیش بینی می شود ظرف دو هفته کاملاً پر شود.

علاوه بر این ، کمتر از ۷۰ طرح در دسترس برای سایر ادیان در نظر گرفته شده است که انتظار می رود ظرف دو تا سه ماه آینده کامل شوند. اگرچه کم شدن فضای زمین نگرانی هایی را ایجاد کرده است ، اما شورا به ساکنان اطمینان داده است ، لزوما به این معنی نیست که قبور مسلمان در بقیه شهر موجود نیست.

کلر شارون تامپسون ، عضو کابینه خانه ها و محله ها ، گفت: تاثیر کرونا به این معنی است که از فضای دفن در قبرستان هندزورث با سرعتی بالاتر از آنچه پیش بینی می‌شد ، استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال ، ما برای زمانی که گورستان به ظرفیت خود برسد برنامه ریزی‌هایی داریم.