دوره تربیت مبلغ

حوزه/سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعة الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار می‌شود، مهلت ثبت نام در دوره های قرآنی و حدیثی را تا ۵ آبان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی عنوان کرد: دوره‌های تخصصی تربیت مروّج «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» به همّت اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» از جمله منابع ارزشمند و سرشار از معارف ناب دینی و تعالیم بلند الهی هستند که از دیر باز تا کنون مورد توجه جدی و عمیق علما و بزرگان اسلام و بزرگترین متفکرین و اندیشمندان جهان بوده است.

حسینی افزود: آشنایی با کتاب گهربار نهج البلاغه یکی از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی برای همگان به ویژه طلاب در راستای رسالت طلبگی آنان در فهم از دین و تبلیغ معارف دینی است که می‌بایست مورد عنایت و توجه بیشتری در حوزه بهره مندی علمی، معرفتی و تربیتی آنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه نیز یکی از بزرگترین ذخائر معرفتیِ شیعه و سرشار از مباحث تربیتی و اخلاقی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی است و آشنایی با معارف آن تأثیر فراوانی در رشد و پیشرفت فرد وجامعه دارد.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: این گوهر گرانبها مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است و بر حوزه‌های علمیه است که زمینه شناخت و انس  بیشترطلاب نسبت به این منبع غنی و آشنایی با دانش‌های صحیفه محور و درک بهتر آن را فراهم بیاورند.

حسینی تأکید کرد: شناساندن علمی و محققانه «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» به طلاب و بهره مندی آنان از این آثار گرانقدر می‌تواند راهگشا، راهنما برای تعمیق معرفتی و دینداری و پاسخگویی نیاز جامعه امروز و به ویژه نسل جوان باشد.

وی به سرفصل‌های این دوره‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: سرفصل‌های دوره تربیت مروّج نهج البلاغه شامل مباحث شناختنامه نهج البلاغه، تاریخ و سیره امام علی علیه‌السلام، روش فهم نهج البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج البلاغه، روش برداشت معارف نهج البلاغه، روش ارائه معارف نهج البلاغه،  موضوع شناسی نهج البلاغه (دنیاشناسی، اخلاق، اقتصاد و معیشت، دشمن شناسی و..)، خانواده و تربیت در نهج البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج البلاغه، شبهه پژوهی نهج البلاغه است.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: بخشی از سرفصل‌های دوره تربیت مروج صحیفه سجادیه شامل مباحث: ویژگی‌های صحیفه و تفاوت آن با دیگر کتب حدیثی، کتابشناسی صحیفه، دعا و آداب آن، روش فهم حدیث، روش برداشت صحیفه با رویکرد تبلیغ، ساختارسازی دعا، نمودار کلی نظام معرفتی، روش تحقیق در صحیفه سجادیه، معارف صحیفه سجادیه  و بررسی ساختار چند دعا هستند.

حسینی با بیان اینکه این دوره‌ها به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار خواهد شد، گفت: ثبت نام در این دوره‌ها از طریق مراجعه به صفحه ثبت نام دوره‌های اداره قرآن و حدیث در سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://qh.jz.ac.ir امکان‌پذیر است.

وی، مهلت ثبت نام در این دوره‌ها را تا  ۵ آبان اعلام کرد و یادآور شد: طلابی که دوره مقدماتی را گذرانده اند جهت تکمیل دوره لازم است در دوره تکمیلی شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۸ الی ۱۲ با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس بگیرید.

۳۱۳/۶۱