سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) گفت: زمینه‌سازی برای غیبت حضرت ولی عصر (عج) از اهم ویژگی‌های حضرت امام حسن عسکری(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در مراسمی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) به تبیین ابعاد و زوایای شخصیتی آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت امام حسن عسکری(ع) همچون اجداد طاهرینش دارای ویژگی‌های ممتازی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: از ویژگی های آن حضرت می‌توان مسئله زمینه‌سازی برای غیبت حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد.
 

حجت الاسلام سروستانی اضافه کرد: حضرت امام حسن عسکری(ع) زمینه را فراهم کرد تا مسئله غیبت حضرت امام زمان(عج) به امر پروردگار برای مردم غیرمترقبه نباشد و مردم آمادگی اطاعت از آن حضرت را در غیاب ایشان داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت امام حسن عسکری(ع) مبارزه با خلافت ظلم و جور بود، ادامه داد: در حقیقت مقابله با جریانات انحرافی، زیاده‌خواهی خلفای ظالم و پیمودن مسیر واقعی اسلام راهبرد اصلی آن حضرت بود که در نهایت باعث شد حضرت در سن ۲۸ سالگی به دست خلفای عباسی به صورت مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امام‌حسن‌عسکری(ع) دارای نصایح و احادیث ارزشمند فراوانی است که هر سخن از کلام ایشان می‌تواند سرمشقی برای سعادت زندگی بشر باشد، ابراز داشت: حضرت فرموده‌اند: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است: ۵۱ رکعت نماز (واجب و نافله در طول شبانه روز)، زیارت اربعین حضرت سیدالشهداء (ع)، انگشتر در دست راست کردن، پیشانی بر خاک گذاردن و بلند گفتن «بسم‌ الله ‌الرحمن الرحیم» در نمازهای جهریّه (صبح، مغرب و عشا). 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج)، تصریح کرد: آن حضرت پس از شهادت پدر بزرگوارشان مسئولیت زعامت و پیشوایی امور مسلمین را به عهده گرفتند و از سال ۲۶۰ تاکنون به عنوان پیشوای امت اسلامی رهبری مردم را عهده دار هستند.

وی ادامه داد: اگرچه امام عصر در پس پرده غیبت حضور دارند، لیکن انتفاع مردم در زمان غیبت امام همان گونه‌ای است که خورشید از پس ابرها بر زمین می تابد و نور خود را به زمین می رساند و زمین را نورانی می کند.

حجت الاسلام سروستانی اظهار داشت: امام عصر (عج) چه در دوران غیبت صغری و چه در دوران غیبت کبری به واسطه نواب خاص و عام مردم را با تکالیف و وظایف شان آشنا می‌کنند تا حجت خدا بر روی زمین همان‌گونه که خدا در قرآن وعده حکومت صالحین را داده است ظهور خواهند کند و دنیا را پر از عدل و داد کند، همان‌طور که جهان قبل از آن پر از ظلم و ستم شده است.

انتهای پیام/