امام زمانہ

حوزه/ محمدلو گفت: پرداختن به بحث ملاقات با امام زمان و ترغیب و تشویق فراوان به شکل افراطی نسبت به این موضوع پیامدهای ناگواری دارد و حضرت در آخرین توقیع خود با صراحت مشاهده خود توسط عده‌ای را نفی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسم شهادت امام حسن عسکری (ع) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: مباحثی که به عنوان علائم ظهور بیان شده قطعی نیست و نشانه‌های ظهور قابل تطبیق به فرد خاصی نیست و مصداق سازی موجب انحراف می‌شود.

وی تصریح کرد: در علائم و نشانه‌های ظهور باید به روایات متقن استناد کرد و البته این کار هم از عهده هر کسی بر نمی‌آید و لازم است شخص اهل فن، اهل تفکر فلسفی، اهل حدیث و رجال شناس  باشد و سند را بشناسد و آن وقت می‌تواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که برخی‌ها دیدگاهشان به علائم ظهور بیمارگونه و غیرعالمانه است، افزود: عده‌ای بیماری‌ها، حوادث طبیعی و بلایا را به اتفاقات آخرالزمان ربط می‌دهند و با این کار خود به اصطلاح می‌خواهند مردم یاد امام زمان بیفتند و البته تطبیق نشانه‌های ظهور با حوادث جامعه، نیاز به دقت و کارشناسی دقیق دارد و چه بسا اینگونه اقدامات غیر تخصصی و احساسی بیشتر باعث ضربه زدن به مباحث مهدویت و دور شدن انسان‌ها از منجی آخر الزمان شود.

وی اضافه کرد: نباید در ذهن مردم این‌گونه القا شود که بدتر از بلایایی که در این عصر افتاده، در آخرالزمان خواهد افتاد، چرا که موجب بدبینی مردم به مسئله ظهور خواهد شد؛ باید این نکته هم مدنظر باشد که در آخرالزمان ایمان انسان‌ها محک می‌شود و غربال‌ها صورت می‌گیرد و لازم است در تطبیق علائم و مصداق‌های آن دقت بیشتری کنیم تا مردم نسبت به ظهور آقا امام زمان(عج) که مظهر لطف و رحمت الهی هستند، بیشتر مشتاق شوند.

محمدلو بیان داشت: باید در خودمان آمادگی ظهور را ایجاد کنیم و کسانی که در شرائط بحران‌ها خالصانه مدیریت می‌کند جامعه را یک قدم به سمت ظهور نزدیک می‌کنند.

وی، دعا برای امام عصر(عج) را از وظایف منتظران دانست و گفت: باید از ته دل وجود امام عصر که حلّال مشکلات و و رابطه فیض الهی است، را باور کنیم و امیدمان را برای ظهور روز به روز تقویت کنیم و با مشکلات صحنه از صحنه کنار نرویم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در ادامه به برداشت‌های غلط از انتظار اشاره کرد و بیان داشت: برداشت‌های غلط از مفهوم انتظار سبب شده که برخی گمان کنند، چون اصلاح جهان از فسادها به دست امام عصر (عج) خواهد بود، بنابراین ما در برابر تباهی‌ها و ناهنجاری‌ها هیچ وظیفه‌ای نداریم، بلکه ممکن است گفته شود که برای نزدیک شدن ظهور امام عصر باید برای ترویج بدی ها و زشتی‌ها در جامعه اقدام کنیم و این اندیشه نادرست در مقابل دیدگاه قرآن واهل بیت است که امر به معروف و نهی ازمنکر را از وظایف حتمی شعیان در عصر غیبت امام می‌داند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی افراد از ظاهر بعضی روایات به اشتباه برداشت کرده‌اند که هر قیامی قبل از قیام مهدی (عج) محکوم و مردود است؛ باید گفت که اجرای بسیاری از احکام اسلامی مانند اقامه حدود و قصاص و نیز جهاد با دشمنان جز با تشکیل حکومت اسلامی ممکن نیست.

محمدلو در ادامه یکی دیگر از برداشت‌های غلط در انتظار را نشان دادن چهره خشونت آمیز از امام مهدی دانست و افزود: بر خلاف تصور برخی که می اندیشند امام مهدی با شمشیر عدالت، دریایی از خون به راه می اندازند، حضرت مانند پیامبر بزرگوار اسلام مظهر رأفت و رحمت پروردگار است و فقط در برابر آن‌هایی که با اسلام و حق در ستیز و دشمنی هستند شمشیر می‌کشد.


وی گفت: پرداختن به بحث ملاقات با امام زمان و ترغیب و تشویق فراوان به شکل افراطی نسبت به این موضوع ،پیامدهای ناگواری دارد و حضرت در آخرین توقیع خود با صراحت مشاهده خود توسط عده‌ای را نفی کرده است.
انتهای پیام