روحانیون مشاور جهادی

حوزه/ مسئول ستاد مقابله با بحران حوزه علمیه خوزستان، گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در اقصا نقاط کشور و همچنین اعلام وضعیت خطر در برخی شهرهای خوزستان، لازم است که موج بعدی خدمت‌رسانی حوزویان و اعزام گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا از سر گرفته شود.

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، مسئول ستاد مقابله با بحران نهادهای حوزوی خوزستان و انسجام گروه‌های تبلیغی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر «حضور مجدد نیروهای جهادی و فرصت اثر گذرایی خدمت» برای مقابله با ویروس کرونا، اظهارداشت: هم‌اکنون با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در اقصا نقاط کشور و همچنین اعلام وضعیت خطر در برخی شهرهای خوزستان، لازم است که موج بعدی خدمت‌رسانی حوزویان و اعزام گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا از سر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه همه نهادهای حوزوی و مدیران مدارس علمیه، همچون گذشته باید پای‌کار بیایند، گفت: از مدیران مدارس علمیه تقاضا دارم هرچه سریع‌تر جلسه فوری با کادر و طلاب مدارس مذبور را جهت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی عملیات‌های جهادی، نهایت تا روز سه‌شنبه برگزار کنند.

حجت‌الاسلام پشم فروش، با بیان اینکه بیمارستان‌های کرونایی، همچون گذشته نیازمند حضور طلاب جهادی هستند، تصریح کرد: حضور در بیمارستان‌ها البته با رویکرد تبلیغی-جهادی هم برای کمک به کادر درمان و پزشکی و هم برای روحیه بخشی به بیماران باید در دستور کار مدیران مدارس علمیه قرار گیرد.

مسئول ستاد بحران حوزه علمیه خوزستان، برگزاری مناجات خانگی را یکی از اولویت‌های مهم در موج سوم کرونا خواند و اضافه کرد: همان‌طور که در ماه محرم روضه‌های خانگی با حضور اعضای خانواده برگزار شد، این بار نیز باید این پویش در منازل مردم خوزستان به‌ویژه خانواده‌های طلاب، اجرایی شود.

وی همچنین خواستار استمرار طرح مواسات در اقصا نقاط خوزستان شد و اظهار کرد: طرح مواسات با رویکرد حمایت از خانواده‌های نیازمند و دچار مشکل، از دیگر اقداماتی است که در این راستا، باید صورت پذیرد.

مسئول ساماندهی و انسجام گروه‌های تبلیغی خوزستان، فعال‌سازی ظرفیت مساجد و هیئات و عموم نیروهای جهادی در عرصه‌های مختلف را از دیگر وظایف مدیران مدارس علمیه خواند و تصریح کرد: فعال‌سازی دوباره کارگاه‌های تولید ماسک طبی نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا إن‌شاءالله شاهد کمبود برخی اقلام ضروری بهداشتی در سطح شهرها و مناطق محروم نباشیم.

حجت‌الاسلام پشم فروش، در پایان اظهارداشت: با توجه به وضعیت شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، آبادان، خرمشهر، اهواز، ماهشهر، شوشتر، دزفول، اندیمشک، شوش و امیدیه، لازم است که مطالب فوق‌الذکر، هرچه در قرارگاه‌های حوزوی شهرهای مذکور اجرایی و عملیاتی شوند.

انتهای پیام./