آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان لجبازی فرانسه در انتشار کاریکاتور اهانت آمیز علیه نبی مکرم اسلام (ص) را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان لجبازی فرانسه در انتشار کاریکاتور اهانت آمیز علیه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم) را محکوم کرد و بر ضرورت مقابله و جلوگیری از هرگونه اقدامی که اهانت به جایگاه و تقدس انبیا به شمار می ورد، تاکید کرد .

وی در بیانیه ای گفت: اینگونه اقدامات، نژاد پرستی را تقویت می کند و با تمامی آموزه های دینی در تعارض است و همسو با اندیشه صهیونیستی می باشد که دشمن تمامی ادیان و رهبران آن است.

آیت الله قبلان تأکید کرد: اهانت به شخصیت حضرت خاتم الانبیا (ص)، تجاوزی است که عقل و دین آن را نمی پذیرد و همچنین مخالف با آزادی بیان است که بر احترام به آزادی اعتقادات دیگران و تقدیس رهبران آن تأکید دارد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، مقامات فرانسه را مسئول پیامد های موضع گیری تحریک آمیزشان دانست و گفت: این اقدام اشتباهی است که باید از آن عقب نشینی شود؛ چرا که آن اعمال، اهانت به تمامی پیروان ادیان آسمانی و هتک حرمت انبیا به ویژه حضرت رسول اکرم (ص) که رحمت برای جهانیان است به شمار می رود.

آیت الله قبلان مراجع اسلامی و مسیحی را به مقابله با هرگونه اقدامی که اهانت به جایگاه و تقدس پیامبران به شمار می رود، دعوت کرد و خواستار محکومیت گسترده آن در سطح کشور ها و ملت ها شد تا هر کسی به خودش اجازه ندهد که به بزرگان دین به ویژه حضرت نبی اکرم (ص) اهانت کند.