رهبر انقلاب

استاد حوزه در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد گفت: مهمترین وظیفه منتظر واقعی پیروی از ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام محمدی، امروز عصر در نشست مجازی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد  که به  مناسبت شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام)  برگزار شد، فشار حکومت‌های جبار و تحت کنترل شدید بودن آن امام همام را از شرایط سخت زندگیِ ایشان برشمرد.

وی، معرفی و شناساندن حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شیعیان را به نحوی که دشمنان از وجود مبارک ایشان مطلع نشوند، از وظایف مهم امام حسن عسکری(علیه السلام)  در آن شرایط خفقان دانست و افزود: عدم اطلاع شیعیان از وجود امام دوازدهم در آن زمان، اعتقاد مردم را دچار خدشه می کرد.

استاد حوزه، در تبیین چگونگیِ معرفیِ حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اظهار داشت: امام حسن عسکری(علیه السلام) فرزند خود را به برخی از یاران نزدیک و مخلص نشان می دادند.

وی در ادامه به گرویدن بسیاری از مردم به اسلام، رواج افکار غیر اسلامی و مطرح شدن شبهات در آن زمان اشاره و بیان کرد: به خاطر شرایط موجود و عدم دسترسی مردم به امام در اثر اختناق حکومت، امام یازدهم برای پاسخگویی به سؤالات، دریافت وجوهات و... به ایجاد شبکه ای از وکلا اقدام کرد.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان، با اشاره به آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) علاوه بر لزوم دعا، صدقه دادن و ...، تبعیت و اطاعت از ولی فقیه را وظیفه اصلی منتظر واقعی دانست تا به عنایت الهی، امور به طور مستقیم به ولی عصر (عج) سپرده شود.