حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین کرامت را مهم‌ترین موضوع در تربیت و رشد انسان دانست و گفت: تلاش کنیم دانش آموزان در نظام آموزشی با کرامت آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: نباید براساس عادت‌ها سراغ دغدغه‌ها برویم چرا که دچار روزمرگی شده و اهداف اصلی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: خدای متعال بنیانگذار تعلیم، تربیت و آموزش است و آیات نخستین قرآن کریم نیز در این خصوص نازل شده و نشان دهنده اهمیت و تأثیر تعلیم، تربیت و آموزش است و همه شالوده‌ آموزش و پرورش در آن دیده شده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر این جلسات تشکیل می‌شوند می‌باید تکلیف‌ها را مشخص کنیم و دستورات دینی و الهی و نگاه بنیانگذاریِ تعلیم و تربیتی خداوند را مدنظر قرار دهیم و در تشکیلات آموزش و پرورش محقق کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین کرامت را مهم‌ترین موضوع در تربیت و رشد انسان دانست و گفت: تلاش کنیم تا دانش‌آموزان در نظام آموزشی با کرامت آموزش ببینند و تربیت شوند و خداوند قرآن را به عنوان کتاب کرامت برای رسیدن به این هدف نازل کرده است و اگر کارها مایه قرآنی نداشته باشد، کرامت محقق نمی‌شود.

وی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) فرموده‌اند قرآن را پیشوای خود بگیرید تا به مقصد اصلی ترسیم شده از سوی خدای متعال دست یابید و اگر قرآن را امام و پیشوای خود بگیریم به تقوا و کرامت که بالاترین جایگاه انسانی است، دست می‌یابیم.

رئیس شورای  حوزه علمیه علمیه استان قزوین بیان کرد: ما به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) فرصت‌های بی‌بدیلی در نظام دینی داریم که در هیچ جای عالم دیده نمی‌شود و می‌توانیم با بهره‌گیری از آنها به اهداف عالی و متعالی ترسیم شده دین دست پیدا کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: قرآن و فرمایشات اهل بیت(علیهم السلام) از مهم‌ترین فرصت‌هایی است که ما از آنها بهره‌مند هستیم و ضروری است برای تحقق اهداف دین و رساندن انسان‌ها به والاترین جایگاه کرامت از آنها بهره بگیریم و خداوند در قرآن و فرموده پیامبر(ص) چیزهایی به انسان تعلیم می‌دهد که غیر از این راه به آن دست نمی‌یابیم.

وی آرمان‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس و دفاع از حرم را نیز پشتوانه‌های مستحکم برای نظام آموزش و پرورش دانست که اگر چهره‌های فرهنگی و جهادگران عرصه تعلیم و تربیت از آن بهره بگیرند به مقاصد ترسیم شده‌ نظام دینی دست خواهیم یافت.