حجت الاسلام سید عباس حسینی پور ، معاون آموزش حوزه علمیه یزد

حوزه/ در جلسه ای، معاونان آموزش مدارس علمیه استان یزد، شیوه های برگزاری دروس مجازی را فراگرفتند.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، در حاشیه سومین جلسه معاونین آموزش مدارس استان در سال تحصیلی جدید در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در یزد، از برگزاری دوره های مجازی مکالمه عربی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی افزود: مهمترین موضوع جلسه، آشنایی معاونین مدارس با شیوه برگزاری دروس آفلاین و آنلاین در سامانه پیشخوان بود که توسط مهندس رضائیان، مسئول فناوری مدیریت حوزه علمیه استان، آموزش داده شد و از آنجائی که استفاده از سامانه پیشخوان برای برگزاری دورس مجازی، هزینه ای را برای اساتید، طلاب و مدارس به دنبال نداشته و اینترنت این سامانه کاملا رایگان می باشد، بهتر است مدارس و اساتید جهت ارائه دروس از این سامانه استفاده کنند. ضمن اینکه این عمل موجب به وجود آمدن یک بانک اطلاعاتی از صوت های متفاوت از اساتید مختلف خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، حضور و غیاب طلاب توسط سیستم، ارسال تقریرات دروس توسط طلاب و بررسی و  نمره دهی به تقریرات طلاب توسط اساتید، برگزاری آزمون های تستی و تشریحی مجازی را از دیگر مزایای استفاده از سامانه پیشخوان دانست.

حجت الاسلام حسینی پور درباره مصوبات این جلسه گفت: بررسی به وضعیت طلابی که بیش از یک ماه بدون هیچ  گونه اطلاعی حضور در برنامه های آموزشی نداشته اند و نظارت دقیق بر برنامه های آموزش مجازی توسط معاونین مدارس از مصوبات این جلسه بود.

دبیر شورای آموزش حوزه علمیه استان یزد در پایان گفت: در حال حاضر ۴ مدرسه از مدارس استان به صورت آنلاین و مابقی مدارس به صورت آفلاین دروس خود را برگزار می کنند.