جشنواره بانوی هزاره اسلام

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(علیه السلام) یزد گفت: جشنواره ملی بزرگداشت مقام حضرت خدیجه(سلام الله علیها) با عنوان «بانوی هزاره اسلام» برگزار می‌شود.

خانم منصوره شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در استان یزد اظهار کرد: شخصیت حضرت خدیجه(سلام الله علیها) آن گونه که باید در جامعه شناخته شده نیست، هر چند کتاب‌های زیادی در وصف شخصیتی ایشان به رشته تحریر در آمده، اما کاستی‌هایی هنوز وجود دارد؛ بنابراین یک اقدام عملی در راستای معرفی هر چه بیشتر این بانوی بزرگ احساس می‌شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به کمبود اعتبار و هزینه‌های برگزاری یک جشنواره در خور شأن این بانوی بزرگ اسلام،  این آیین با همکاری ارگان ها و سازمان های مختلف  و با همت موسسه آموزش عالی حوزوی  خواهران امام حسین(علیه السلام) یزد  در سالروز ازدواج حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و پیامبر اکرم(صلی الله علیها و آله و سلم)  و در سطح استانی رقم خورد.

شاکری افزود: امسال تصمیم گرفته شد جشنواره «بانوی هزاره اسلام» از سطح استانی فراتر رفته و به صورت ملی برگزار شود هر چند شیوع کرونا سبب شد برنامه‌ها به تعویق افتاد اما با وجود درخواست‌های زیاد بر ادامه مسیر، فراخوان جشنواره در دو بخش علمی و هنری و در قالب مقاله، شعر، دلنوشته، نقاشی، خطاطی و آثار علمی به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی اعلام شد.

وی، «ایمان حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در تحقق هدف بعثت»، «نقش حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در سبک زندگی اسلامی»، «نقش حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در تاثیرگزاری بر نقش اجتماعی زنان»، «حضرت خدیجه (سلام الله علیها) معدن عصمت»، «حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و پیامبر شناسی قبل از بعثت» را از محورهای آثار در بخش ویژه جشنواره «بانوی هزاره اسلام» اعلام کرد.

شاکری با اشاره به محور آثار در بخش عمومی جشنواره «بانوی هزاره اسلام»، گفت: «ایمان حضرت خدیجه و جایگاه ایشان در بین اعراب قبل از اسلام»، «نقش این بانوی بزرگ در حفظ و نشر  اسلام»، «خدمات حضرت خدیجه (سلام الله علیها) برای اسلام و اقدامات ایشان برای پیامبر»، «جایگاه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) نزد اهل بیت(ع)» و «بررسی مقام و منزلت حضرت خدیجه(س)» محورها بخش عمومی جشنواره است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین (علیه السلام) یزد، با اشاره به اینکه آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و در حال داوری است، گفت: آثار برتر در اختتامیه جشنواره که با توجه به شیوع کرونا و پرهیز از هر گونه تجمع برای مقابله با این ویروس منحوس، از شبکه استانی یزد پخش خواهد  شد، معرفی و تجلیل می‌شوند.

شاکری یادآور شد: جشنواره ملی «بانوی هزاره اسلام»، امروز ششم آبان ماه تحت حمایت سیویلیکا در شهر یزد برگزار می شود و با توجه به اینکه این جشنواره به صورت رسمی برگزار خواهد شد، کلیه مقالات در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که در قالب برگزاری این جشنواره ملی، سرگذشت پرافتخار حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در حلقات مفقوده پیدا شود.