تصاویر/ دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه هرمزگان با آیت الله اعرافی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین حقیقی گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه استان هرمزگان به آیت الله اعرافی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حقیقی در دیدار معاونین و مسئولان حوزه علمیه هرمزگان با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی استان، با بیان این که حوزه استان در عرصه پذیرش طلاب موفق‌تر از سال‌های گذشته عمل نموده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری تحصیلی از حدود ۳۰۰ داوطلب برای حضور در مدارس علمیه استان هرمزگان ۱۴۰ نفر موفق به ورود شدند.

وی با بیان این که طلاب پایه‌های اول و دوم حوزه علمیه استان هرمزگان به صورت حضوری مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه دوران کرونا، طلاب پایه‌های بالاتر به صورت تلفیقی از حضوری و مجازی در دروس مشارکت می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در ادامه با اشاره به این که حوزه این استان در بحث رشته‌های تخصصی، دو رشته تخصصی کلام و شیعه شناسی را راه اندازی و تقویت نموده است، خاطرنشان کرد: دوره‌های مقدماتی بحث مشاوره اسلامی نیز در حوزه استان آغاز شده است.

وی در ادامه گزارشی از آمار طلاب، فضلا و اساتید استان هرمزگان ارائه نمود و یادآور شد: برآنیم تا کرسی درس خارج فقه را در حوزه استان راه اندازی نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان این که حوزه علمیه استان هرمزگان در بحث پژوهش و به ویژه جشنواره علامه حلی جهش فوق العاده ای داشته است، یادآور شد: مدیریت حوزه علمیه استان به منظور تقویت زیرساخت‌های پژوهشی مدارس دینی هرمزگان، کتابخانه‌های تخصصی راه‌اندازی و آنها را به سیستم های پژوهشی تجهیز نموده است.

وی با اشاره به این که بر اساس مصوبات شورای پژوهش حوزه استان، اساتید هر سال باید یک مقاله علمی زیر نظر شورای پژوهش ارائه نمایند، خاطرنشان کرد: برای سال جاری تحصیلی بیش از ۷۰ نفر از اساتید موضوعات پژوهشی خود را برای بررسی به شورای پژوهش حوزه استان ارائه نموده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان ضمن تأکید بر ارتقاء مبانی اخلاقی طلاب، برگزاری دروس اخلاق هفتگی به صورت حضوری و یا از طریق فضای مجازی را از دیگر اقدامات مدارس دینی استان برشمرد و یادآور شد: اعزام گروه‌های جهادی از دیگر رویکردهای حوزه این استان به شمار می رود؛ به گونه‌ای که طلاب و روحانیون استان هرمزگان از نخستین گروه‌های امدادی مردم نهاد در یاری رسانی به سیل زدگان کشور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی در بخش پایانی سخنان خود به نقش آفرینی طلاب استان در مبارزه با کرونا و همیاری گسترده ایشان با مدافعان سلامت اشاره نمود و یادآور شد: تقریبا تمام طلاب و فضلای استان هرمزگان حداقل در یکی از گروه‌های جهادی این استان فعالیت می‌کنند.