اوقاف

حجت‌الاسلام نصر اصفهانی گفت: ۶۰۰ نفر از مستاجران رقبات استان اصفهان به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در هفته بسیج مشمول دو ماه معافیت از پرداخت اجاره بهای خود که در مجموع حدود ۳۰۰ میلیون تومان است، شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام نصراصفهانی در خصوص اقدامات بسیجیان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در مدیریت بیماری کرونا و کمک‌های مومنان به افراد نیازمند اظهار داشت: در این زمینه طرح خرید کپسول اکسیژن برای بیماران نیازمندان را به بسیج ادارات پیشنهاد دادیم که اخبار حاکی از استقبال دیگر ادارات نیز از این طرح بوده است.
 

اهدای ۵۰ کپسول اکسیژن به نیازمندان
وی با بیان اینکه با همکاری بسیجیان اوقاف استان اصفهان ۵۰ کپسول اکسیژن خریداری و در اختیار موسسات خیریه که ارتباط با بیماران دارند، قرار گرفت، افزود: همکاری بسیجیان اوقاف در این طرح قابل توجه بود و قرار است به صورت ماهیانه از حقوق این افراد برای خرید این کپسول‌ها مبلغی کسر شود.

فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در گام بعدی تهیه دستگاه‌های اکسیژن ساز را در دستور کار د اریم، افزود: این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده و به زودی این دستگاه‌ها را خریداری و در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهیم.
 

خرید ۱۰۰۰ دستگاه ضدعفونی کننده برای مساجد و امامزادگان اصفهان

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری و به ویژه در زمینه کنترل بیماری کرونا همکاری خوبی بین شرکت‌های دانش بنیان و اداره کل اوقاف استان اصفهان بوده است، ابراز داشت: در این زمینه خریداری بیش از یک هزار دستگاه ضدعفونی کننده و نصب آن در بقاع، مساجد و ادارات از جمله نتایج این همکاری‌ها بوده است.

حجت‌لاسلام نصراصفهانی با بیان اینکه معافیت دو ماه از بدهی بهای اجاره موقوفات و بقاع متبرکه استان اصفهان از دیگر طرح‌های در دستور کار بسیج اوقاف استان اصفهان بوده است، اضافه کرد: در این زمینه برای افراد واجد شرایط معافیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سطح استان اصفهان مستاجران ۶۰۰ رقبه مشمول این طرح شده‌اند. این افراد در بحران شیوع کرونا متضرر شده‌اند و نیازمند کمک بودند که مجموع بدهی آنها نیز حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود.

توزیع حدود ۷۰۰۰ بسته معیشتی در استان اصفهان

فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به توزیع هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان اصفهان با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: همچنین در طرح شهید سلیمانی ۱۵ هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در محلات قابل توجه بود، اضافه کرد: در این زمینه با محوریت بسیج اداره کل اوقاف در شهرستان‌های مختلف در برخی از مساجد محلات مختلف خیریه کارافرینی و تامین ماسک برای محرومین تلاش شد که در کنار اشتغال زایی نیاز ماسک را نیز پوشش دادیم.

حجت‌لاسلام نصراصفهانی گفت: حدود ۱۵ واحد تولید ماسک در مساجد استان اصفهان فعال شد و برخی از آنها هنوز فعالیت خود را ادامه می دهند که از آن جمله می‌توان به بقعه علامه مجلسی و برخی از مساجد اشاره کرد.

وی تهیه مواد ضدعفونی بهداشتی در سطح بقاع متبرکه استان اصفهان را از دیگر اقدامات بسیج اوقاف استان اصفهان اعلام کرد و گفت: در قالب این بسته‌ها مواد ضدعفونی کننده و ماسک اهدا می‌شد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی "سنگر مدیریت"

فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص مسابقه کتابخوانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: برای این طرح کتاب "سنگر مدیریت" که بررسی الگوهای رفتاری و مدیریتی شهید اکیر آقابابایی است در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این کتاب در مورد سردار شهید اکبر آقابابایی است که از جوانان موفق و فرماندهان جنگ بوده و در این سال‌ها کمتر به معرفی او و سبک مدیریتش پرداخته شده است؛ در واقع جوانان با خواندن این کتاب می‌توانند از تجربه‌های مدیریتی این سردار شهید استفاده کنند.

حجت‌لاسلام نصر اصفهانی اضافه کرد: آخرین مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی دو هفته بعد از هفته بسیج اعلام شده است.

انتهای پیام