امام جمعه صفاشهر

حوزه/ امام جمعه صفاشهر با تاکید بر اینکه شجاعت، شهادت و ایثار عین عقلانیت است، گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند بسیج نماد انقلابی گری است و این عین عقلانیت است.

حجت الاسلام عادل حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: باید بیانات مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد مرور شود، می تواند به عنوان یک الگو و شاخص ممتاز برای همه آحاد جامعه معرفی شود.

وی در ادامه زندگی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را آئینه تمام نما دانست و اضافه کرد: در امتداد آن نگاه نورانی که برگرفته از مکتب عاشورا و فرهنگ قرآن است، توسط امامین انقلاب دنبال می شود.

امام جمعه صفاشهر در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نخستین گام را خود سازی معرفی کردند، به این معنا که انسان توجه به خود داشته باشد؛ انسانی که خود پر از گمراهی و معصیت بوده نمی تواند به دنبال این باشد که قلب دیگران را نورانی کند.

وی همچنین جامعه پردازی را دومین گام در بیانیه انقلاب برشمرد و عنوان کرد: سوره عصر نیز نخستین گام را همین خودسازی و رسیدن به حق و دومین گام را رساندن به حق که همان جامعه پردازی است، معرفی می کند، که در واقع همان توجه داشتن به ابعاد مختلف راه و سلامت یعنی پرداختن به تمام ابعاد مقابله با افکار باطل در جامعه است.

حجت الاسلام حاجی پور، ادامه داد: سومین مرحله ای که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند تمدن سازی است؛ موضوع تمدن اسلامی مسئله مهمی است، نقش ما در زمینه سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی چیست؟.

امام جمعه صفاشهر با تصریح اینکه برخی درصددند که بسیج را نماد افراطی گری معرفی کنند، مطرح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند بسیج نماد انقلابی گری است و این عین عقلانیت است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شجاعت، شهادت و ایثار عین عقلانیت است، بیان کرد: برخی می خواهند عقلانیت را طور دیگر معرفی کنند، اخیرا نیز مقام معظم رهبری فرموند آن افرادی که اهل ترسیدن هستند، حق ندارند دم از عقلانیت بزنند، عقلانیت یعنی مکتب سلیمانی، بنابراین نماد بسیج و بسیجی بودند حاج قاسم سلیمانی است.