شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی سلطنت عمان

حوزه/ شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم عمان پیامی شدید اللحن به مسئولین رژیم آل سعود به ویژه مراکز دینی فرستاد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم عمان پیامی شدید اللحن به مسئولین رژیم آل سعود به ویژه مؤسسات دینی فرستاد.

وی سکوت مسئولین سعودی در قبال اهانت "ترکی الحمد" نویسنده سعودی به حضرت نبی اکرم (ص) و اسلام را محکوم کرد.

شیخ الخلیلی، ترکی الحمد را – بدون اشاره به نامش- مصداق آیه «ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة» دانست و گفت: خداوند متعال تمامی پیامبران را برای معرفی یک دین فرستاده و پیامبران در آن دین تفرقه نکردند. اعتقادات همه آنان یکسان بود و همگی به یگانگی خداوند متعال و به ملائکه، کُتُب، پیامبران الهی و روز قیامت ایمان داشتند.

وی ادامه داد: شریعت پیامبران بر اساس تفاوت امتی که در آن مبعوث شدند، فرق داشت و هیچ کدام دیگری را تکذیب نکردند، بلکه پیامبر قبل خود را تصدیق کرده و به آمدن پیامبر بعد خود بشارت می دادند.

مفتی اعظم عمان مسئولین و مؤسسات دینی عربستان را به شدّت مورد انتقاد قرار داد و گفت: تعجب آور از این، سکوت مؤسسات دینی در قبال این یاوه گویی هاست، گویی که در برابر خداوند مسئول نیستند.

این بیانیه مفتی عمان در واکنش به توئیت ترکی الحمد بود که گفته بود: اعتقادات دین حضرت محمد(ص) نیاز به اصلاح دارد و نبی اکرم هم برای اصلاح اعتقادات دین حضرت ابراهیم(ع) آمده است.