شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: طبق آخرین آمار در حال حاضر از ۱۲۰۰ عضو هیئت علمی عضو دانشگاه های استان کردستان بیش از ۲۰۰ نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند که این از توانایی علمی قشر فرهیخته زنان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در همایش « حجاب و عفاف فاطمی» که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: طبق آخرین آمار در حال حاضر از ۱۲۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه های استان کردستان، بیش از ۲۰۰ نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند که این از توانایی علمی قشر فرهیخته زنان حکایت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تعداد بانوان تحصیلکرده در استان کردستان نسبت به دوران پیش از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجو در سراسر استان کردستان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۱۸ هزار دانشجو را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: در حوزه ورزش نیز شاهد حضور فعالانه و پیروزمندانه بانوان این خطه از ایران اسلامی هستیم و تاکنون افتخارات بسیاری برای این استان آفریده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد: کشورها و جریان هایی مدام بر این مسئله پافشاری دارند که در جمهوری اسلامی حقوق بانوان ضایع می شود به این کشورها و جریانات پیشنهاد می شود به آمارهای واقعی رجوع کنند تا بدانند که زن ایرانی همواره در جامعه نقش آفرین بوده و هست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha