شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
مراکش

حوزه/ شهرها و روستاهای مراکش از جمله محمدیه، کازابلانکا، القنیطره، ازمور و محمدیه (غرب)، شاهد راهپیمایی‌هایی در همبستگی با مردم فلسطین بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شهرها و روستاهای مراکش از جمله محمدیه، کازابلانکا، القنیطره، ازمور و محمدیه (غرب)، شاهد راهپیمایی‌هایی در همبستگی با مردم فلسطین بودند.

تظاهرکنندگان خواستار اجازه ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه تحت محاصره شدند و گفتند که اسرائیل همچنان گذرگاه های رفح و کرم ابو سالم را به مدت یک هفته به روی این کمک ها بسته است.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی خواستار حمایت از فلسطینیان در غزه و جلوگیری از آواره کردن فلسطینیان از نوار غزه توسط رژیم اسرائیل شدند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و تصاویر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس را حمل می‌کردند و شعارهایی از جمله «ای آزادگان در همه جا، نه صهیونیسم و نه آمریکایی» سر دادند.

آنها همچنین در ستایش از جنبش در دانشگاه‌های غربی که با جنگ ادامه‌دار اسرائیل علیه غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مخالفت می‌کنند، شعار «زنده باد جنبش دانشجویی» را سر دادند.

در تظاهراتی که احزاب از جمله جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و جمعیت مراکشی برای برای حمایت از مسائل امّت به آن دعوت کردند، تظاهرات دانشجویی در دانشگاه های غربی در رد جنگ غزه را ستودند.

معترضان نسبت به هدف قرار دادن شهر رفح (جنوب) توسط اسرائیل هشدار داده و خواستار ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شدند، این در حالی است که یک هفته است اسرائیل به بستن گذرگاه‌های رفح و کرم ابو سالم در برابر کمک‌رسانی ادامه داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha