چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه/حجت الاسلام عاشوری گفت: نیازسنجی طرح غنی سازی اوقات فراغت و برنامه‌ریزی صحیح جهت هدایت نسل نوجوان و جوان، دو هدف مهم در برنامه ریزی اوقات فراغت باید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر سیراف با موضوع اوقات فراغت تابستان و با حضور اعضای این شورا امروز در محل دفتر امام جمعه بخش سیراف برگزار شد.

حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف در این جلسه اظهار داشت: نیازسنجی طرح غنی سازی اوقات فراغت و برنامه‌ریزی صحیح جهت هدایت نسل نوجوان و جوان، دو هدف مهم در برنامه ریزی اوقات فراغت باید باشد.

امام جمعه سیراف ابراز کرد: هویت سازی، رعایت هنجارها، سازگاری اجتماعی، آموزش سبک زندگی اسلامی بایستی از سایر اهداف اوقات فراغت باشد.

وی یادآور شد: هدف پایانی طرح غنی سازی اوقات فراغت مزایایی چون آرامش روحی و روانی، کشف استعدادها، توسعه استعدادها و تغییر رفتار، گسترش شخصیت نوجوانان و جوانان را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه رشد فرهنگی، اقتصادی، فردی و اجتماعی در گرو استفاده از اوقات فراغت است، اظهار کرد: اهداف برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، دانش افزایی، مهارت آموزی، ایجاد بستر بروز و ظهور خلاقیت‌های فردی و گروهی و ساختن شخصیت جوانان و نوجوانان براساس ارزش‌های اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیراف گفت: برای جلوگیری از هرگونه موازی کاری تمامی برنامه‌های اوقات فراغت در قرارگاهی که در معاونت فرهنگی دفتر امام جمعه تشکیل می‌شود و برنامه ریزی و با تقسیم کار توسط ادارات و نهادهای مختلف آموزشی، ورزشی، فرهنگی به صورت مسجد محور به اجرا در آید.

حجت الاسلام عاشوری عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها از ظرفیت‌ها و توان خوبی برای مشارکت در طرح‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برخوردار بوده و در عین حال با کمبود اعتبار روبرو هستند و از سوی دیگرَ، دستگاه‌هایی نیز وجود دارند که از توان لازم برای مشارکت در این طرح برخوردار نیستند، اما می‌توانند حامی این برنامه‌ها باشند.

وی تأکید کرد: دیگر نمی‌توان با ابزار و شیوه‌های ۵۰ سال پیش برنامه‌ها را مدیریت و برنامه ریزی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیراف ابراز کرد: باید با شناسایی نقاط ضعف در برنامه‌های اوقات فراغت، از فرصت خوبی که تعطیلی سه ماهه دانش آموزان به وجود آورده در راستای پرورش نسلی بهتر و جامعه‌ای پویا و رو به رشد بهره گیریم که این موضوع ضرورت شکل گیری ستادی با برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت را مطرح می‌کند.

گفتنی است، در پایان مقرر شد برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی بخش سیراف به شکل منسجم در قالب کمیته‌ای در دفتر امام جمعه برنامه ریزی و توسط فعالان فرهنگی اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha