چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 1157124
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
یعقوب لیث

حوزه/ کتاب فیلمنامه «یعقوب لیث» به قلم مسعود جعفری جوزانی در نشر «آناپنا» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری  حوزه به نقل از (ایبنا)؛ کتاب فیلمنامه «یعقوب لیث» به قلم مسعود جعفری جوزانی در نشر آناپنا» رونمایی می‌شود. این مراسم با حضور مسعود جعفری جوزانی، فتح‌اله جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی و مهدی احمدی برگزار می‌شود. رونمایی از این فیلمنامه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در نشر «آناپنا» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران واقع در راهرو ۳، غرفه شماره ۵۹ برگزار می‌شود.

در بخشی از این فیلمنامه آمده است: «یعقوب در پاسخ به نامه خلیفه می‌گوید: بنویس! من مردی رویگرزاده‌ام و از پدر رویگری آموخته‌ام و خوردن من نان جوین و ماهی و تره و پیاز بوده است، من این گنج و خواسته و جا، از سر عیاری به دست آورده‌ام، نه از میراث پدر یافته‌ام و نه از تو دارم.

من به دولت و زور و بازو سرنوشت خویش ساخته، کار خود به این درجه رسانیده‌ام و داعیه چنان دارم که تا خلیفه مقهور و سرنگون نگردانم از پای ننشینم. اگر مُردم، که خلیفه از آسیب من آسوده شده است… و اگر از بستر بیماری برخاستم، حکم میان من و تو، این شمشیر است… اگر پیروز شدم فَبَها… و اگر شکست خوردم، بر سر کار خاندان خویش بازگردم… حرفه رویگری و نان و پیاز برقرار است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha