چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که ابلاغ رسالات الهی یک تکلیف الهی برای ائمه جمعه است، گفت: محتوای سخنان یک مبلغ دینی باید از جنس معارف الهی باشد و قبل از هر سخنی باید این اتقان حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از ائمه جمعه استان کرمان که ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب اظهار کرد: ابلاغ رسالت‌های الهی که بر عهده انبیا و ائمه بوده است در رتبه بعدی فقها و سپس ائمه جمعه از مصادیق این آیه هستند.

وی با بیان این که ابلاغ رسالات الهی یک تکلیف الهی برای ائمه جمعه است، گفت: محتوای سخنان یک مبلغ دینی باید از جنس معارف الهی باشد و قبل از هر سخنی باید این اتقان حاصل شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) انتظار دارند که در منبرها و گفت‌وگوهای ما امر آنها احیا شود، افزود: کسی که می‌خواهد رسالات الهی را ابلاغ کند باید حتماً یک دور تفسیر قرآن را دیده باشد و تعلیم دیده باشد و مطالبی را که آموخته است را به مردم بیان کند.

وی با تأکید بر اینکه امام هشتم فرمودند اگر مردم کلام زیبای ما اهل‌بیت را بشنوند، از آن تبعیت می‌کنند، گفت: اگر یک مبلغ دینی کلام اهل‌بیت را بدون کم‌وکاستی بیاموزد و به مردم ابلاغ کند یقیناً مردم آن را می‌پذیرند و به آن عمل می‌کنند و اگر کلام اهل‌بیت به گوش برخی از مردم نرسیده به‌خاطر تقصیر ما در عمل به وظیفه تبلیغ است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: ائمه جمعه فرصت خوبی در اختیار دارند؛ زیرا روز جمعه از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که مستمعین در عوض دو رکعت نماز واجب خود بادقت به حرف‌های امام‌جمعه گوش فرامی‌دهند؛ بنابراین باید از این فرصت به‌خوبی استفاده شود و معارف الهی به مردم گفته شود.

وی با بیان اینکه امام‌جمعه باید در روز جمعه با زبان و در شش روز دیگر با عمل خود مردم را به رعایت تقوا امر و دعوت کند، افزود: اگر امام‌جمعه خود را عادل نداند نمی‌تواند قصد امامت کند و اگر قصد امامت نکند نمازجمعه شکل نمی‌گیرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ازآنجایی‌که امام‌جمعه فارغ از خط و جریان و جناح و حزب باید سخن بگوید و جز رضای خدا ملاحظه هیچ جریان و جناحی را نکند؛ ازاین‌رو ممکن است برخی خوششان نیاید و در این صورت است که خداوند می‌فرماید این عمل شما در نزد خداوند اجر و ثواب خواهد داشت و خداوند پاداش آن را محاسبه خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha